jag tryckte bara ut sprintarna allt eftersom , och säkrade/ersatte med en smalare sprint vid demont.
Därefter polerade jag sprintarna med ventilslippasta , därefter autosol.
Plockade aldrig bort säkringsgrejset.
Ist för grafitolja , kör jag med någon form av klisterfett/
moly på sprintar samt anliggningsytor.
Golle har en poäng i att grafit polerar samtidigt oxå , det hade jag aldrig tänkt på överhuvudtaget ,
men i samma veva som det polerar, uppstår friktion , som i min teori "kärvar" på ett milt sätt.
Därför rekommenderar jag ett fett. Kanske jag har haft tur med mina trycken ....?
Min Airsporter har fått en duvning med polering och smörja, och den närmar sej Lightningen nu..
ävenså trycket på den gamla Meteor MK 3:an är riktigt najs .
Beträffande all polering i min mekstuga beträffande trycken och dess detaljer , är jag väldigt noggrann
med att ALL slipning/putsning/polering/gradning sker i den längdriktning som är avsedd för ändamålet.
ALDRIG tvärsöver sas.
Jo ... hålet i ett tryckarblad , där sprinten går igenom , brukar jag ta en borr med närmast mindre dimension , en dutt ventilslippasta
och snurra lite. Om man vill , kan man göra om processen med autosol,stomatol,denivit eller nåt sånt....för finpolishen