Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nitro skrev:Licensfria klassen är max 10 Joule och ska du ha en tävlingsbössa i den nivån, så kan nog de flesta skriva under på att då köper du ett 30-40 år gammalt FWB 300s som fjädern är bytt till Macari.
Det finns andra bössor som också går bra i 10J men de går inte bättre och är mkt dyrare.
En FWB 300s hittar du för 2-5000 beroende skick och utrustning.
Jazz skrev:ska du skjuta 10 joule så är gevären för 10m inomhus skytte bäst. Lite jobb att bygga om dem till kikarsikte. Fwb 300 har ett rekylfritt system som placerar dem i pcp klassen. Dessutom är det ett gammalt system som absolut inte hänger med varken singelstroke eller pcp bössorna.
Kari Lindström skrev:Buggsson,
varför har du valt just mildot... hade du någon eftertanke ? Vad har du för riktmedel i T-36:an ?
Jag har en Leupold 36x på hyllan med 1/8-dot och frågan är hur stor blir dotten jämfört med tavlans riktprikt och användbarheten när man håller av ?
Någon som kan uttala sig om kulhålets storlek till 1/8 dot ?
Kari Lindström skrev:Jag har hittat litet gamla resultatalistor från Laxå och Steyer 110G listades i alla fall i dem som ett HV vapen. I LV var det mer blandat. Det kanske var då sådant gällde, ty nu verkar Steyr vara ett LV-vapen
Kari Lindström skrev:Dock finns det en del bilder där FT-vapen används som sådan, utan att man ändrat kolven och passningen mot sandsäck ser ut vara mindre fungerande.
Hur skjuter ni ? Håller ni i bössan eller är det frirekyl som gäller ?
Kari Lindström skrev:Ok... jag hänger med !
Då har har jag en följdfråga om LG110 Hunting/High Power. Jag har inte hittat bilder om modifieringar beträffande kolven bak. Hur har du gjort ? Dock finns det en del bilder där FT-vapen används som sådan, utan att man ändrat kolven och passningen mot sandsäck ser ut vara mindre fungerande.
Hur skjuter ni ? Håller ni i bössan eller är det frirekyl som gäller ?
Du har helt rätt beträffande vetenskapen... det är en annorlunda värld jämfört med krutvapen, dock finns det aldrig något magiskt. Bara ren rå ny teknik...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster