Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Frank69 skrev:Här är en liten indikator på hur ett 10J vapen har för spridning på 50M skytte vind 3-5m/s (10m/s i stötarna).
För att följa länken så måste du registera dig.
The Beef skrev:Frank 69! Jag provade under helgen att skjuta på 50 meter med en 16 joule bössa. Det var rena rama lotteriet. Riggen går kanonfint på 25meter så det är nog inte fel på grejerna. Prövade flera olika pellets dock inga riktigt tunga men jag kom nog ganska snabbt fram till den åsikten att skall jag skjuta på längre håll än 25meter så vill jag nog ha en rigg som lyder vinden. Det är klart att det finns avdrift med alla effekter och kalibrar men grundide´n är ju den att man skall kunna lära sig att bemästra problemen. Ni kommer att få gråa hår med 7,5 och 10 joule på längre avstånd. Detta betyder ju inte att det inte skulle kunna va kul men jag ser nog ingen ide´ med denna form av skytte. Det kan ju vara möjligt att man fått nån slags yrkesskada från BR skyttet med kraftigare doningar.
Det var kanonväder under båda testdagarna, skulle det ha varit blåsigt skulle jag kanske accepterat resultatet, nu blev jag bara helt knäckt
Tomaz skrev:10J klass är mer med som en instegsklass till bänkskyttet.
Det finns de som inte har licensbössor, men vill vara med och skjuta bänkskytte ändå.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster