Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Kari Lindström skrev:Det var intressant info... är anslutningen till Skyttesportförbundet på förbundsnivå, luftgevärsbänkskyttet som sport, föreningssnivå eller via FT-skytte som bänkskytte ingår i ? Har Skyttesportförbundet redan godkänt det eller handlar det om en gissning för tidpunkt när beslut ev. kommer tas ?
Kari Lindström skrev:Men rimmar det inte dåligt med det nybildade Luftvapenskytteförbundet (SLSF) och deras syfte och målsättning ? Plöstligt blir ju det nya förbundet över, så att säga. Blir luftgevärsbänkskyttet en officiel gren inom Skyttesportförbundet, fyller SLSF ingen funktion längre. Däremot, om grenen inte blir officiell och namgiven kan vem som helst arrangera bara man är överens med SLSF och då behövs nog inget gevärsskyttekort heller.
Vilket förbund står t.ex som värd för SM-tävlingarna nu och hur är det tänkt och bli sedan ?
Sniperace skrev:är du fortfarande junior så duger det.
Frank69 skrev:Nu är datumet spikat!
Det blir dagen efter SM tävlingen i Vittsjö, dvs den 30juni.
(tid är inte helt spikat ännu men blir troligtvis på förmiddagen)
Så ni som önskar delta kolla första inlägget i tråden...
Ladda hem kursmaterialet... Grundutbildningen + Gevärsdelen.
Pris 100kr, och de som klarar utbildningen (troligtvis alla som läst lite gör detta rätt lätt) får ett provisoriskt gevärsskyttekort med sig direkt.
Föranmälning görs genom PM till mig.
Tänk på: din förening måste vara ansluten till Svenska skyttesportförbundet.
annars kan man inte få kortet.
Det kan lösas genom att man blir medlem i en förening som är just detta... t.ex Vittsjö Skytteförening. Och medlemskap kan lösas på plats. 200kr/kalenderår.
Sniperace skrev:Tyvärr blir detta inte av, jag har fått svar från provförrättaren, han har ingen möjlighet denna helg.
Jag vet inte om jag kan få en annan att komma, men jag ska göra ett försök.
buggsson skrev:Sniperace skrev:Tyvärr blir detta inte av, jag har fått svar från provförrättaren, han har ingen möjlighet denna helg.
Jag vet inte om jag kan få en annan att komma, men jag ska göra ett försök.
Det var ju synd när vi ändå kommer att ha åkt en bit. Det får bli någon annan gång.
Kari Lindström skrev:Men rimmar det inte dåligt med det nybildade Luftvapenskytteförbundet (SLSF) och deras syfte och målsättning ? Plöstligt blir ju det nya förbundet över, så att säga. Blir luftgevärsbänkskyttet en officiel gren inom Skyttesportförbundet, fyller SLSF ingen funktion längre. Däremot, om grenen inte blir officiell och namgiven kan vem som helst arrangera bara man är överens med SLSF och då behövs nog inget gevärsskyttekort heller.
Vilket förbund står t.ex som värd för SM-tävlingarna nu och hur är det tänkt och bli sedan ?
päran skrev:Vi kommer ha fler omgångar i mörrum under våren , som tur är har vi provförättaren i granklubben .
Så anmäl gärna ert intresse så ska vi se när vi kan starta
päran skrev:Vi kommer ha fler omgångar i mörrum under våren , som tur är har vi provförättaren i granklubben .
janned skrev:päran skrev:Vi kommer ha fler omgångar i mörrum under våren , som tur är har vi provförättaren i granklubben .
Jag anmäler gärna mitt intresse till detta o naturligtvis också bli medlem i MSG!
Var, när, hur?
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst