Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
parabola skrev:Är det någon ifrån tåstarps förening som är intresserad av att åka till Onsalas FT tävling på söndag 5/5?
gubbe skrev:parabola skrev:Är det någon ifrån tåstarps förening som är intresserad av att åka till Onsalas FT tävling på söndag 5/5?
Visst var det skoj med FT?
Hoppas du får tag i någon och kommer upp.
daskapitan skrev:Hehe - visst e man sugen men det är så att jag arbetar
parabola skrev:Blir inget onsala i helgen för mig, trots att jag är grymt sugen.
Har nämligen lämnat in bössan hos en vapensmed i klippan för montering av rembyglar.
Hade gråtit mig själv till sömns om jag skulle gjort det själv och misslyckats.
Om någon som läser detta har fler tips på hur man mer kan hotta till en AA pro sport för field target så får ni gärna skriva ett par rader
Trevlig valborg!
Dudda skrev:parabola skrev:Blir inget onsala i helgen för mig, trots att jag är grymt sugen.
Har nämligen lämnat in bössan hos en vapensmed i klippan för montering av rembyglar.
Om någon som läser detta har fler tips på hur man mer kan hotta till en AA pro sport för field target så får ni gärna skriva ett par rader
Trevlig valborg!
Tror banbenig detta var ett klokt beslut! Bästa tipset som jag kan ge är att träna så mkt du bara kan:)
Vad tyckte du var svårast på skyttet? Att hålla bössan rakt kan vara jobbigt ibland och då kan en spirit leveler vara hjälpsam, även vindvisarna är goa.
parabola skrev:Dudda skrev:parabola skrev:Blir inget onsala i helgen för mig, trots att jag är grymt sugen.
Trevlig valborg!
Tror banbenig detta var ett klokt beslut! Bästa tipset som jag kan ge är att träna så mkt du bara kan:)
Vad tyckte du var svårast på skyttet? Att hålla bössan rakt kan vara jobbigt ibland och då kan en spirit leveler vara hjälpsam, även vindvisarna är goa.
Ja det var det nog
Såhär efter min första ft runda kan jag tycka rent allmänt att avståndsbedömning (speciellt med mitt sikte. detta ska nog ersättas av ett mtc mamaba lite) är ganska svårt.
Sen är det ju lite klurigt när det lutar mycket. Mörrum hade en station med rätt ordentlig lutning uppåt på och ett rätt långt avstånd som jag tror om jag minns rätt var en 45m. Blev en plåtträff där men inget fall.
Men jag har börjat använda strelok+ (som chairgun typ fast till android) och det är en väldigt användbar app för skyttet!
Dudda skrev:parabola skrev:Dudda skrev:parabola skrev:Blir inget onsala i helgen för mig, trots att jag är grymt sugen.
Trevlig valborg!
Ja det var det nog
Såhär efter min första ft runda kan jag tycka rent allmänt att avståndsbedömning (speciellt med mitt sikte. detta ska nog ersättas av ett mtc mamaba lite) är ganska svårt.
Sen är det ju lite klurigt när det lutar mycket. Mörrum hade en station med rätt ordentlig lutning uppåt på och ett rätt långt avstånd som jag tror om jag minns rätt var en 45m. Blev en plåtträff där men inget fall.
Men jag har börjat använda strelok+ (som chairgun typ fast till android) och det är en väldigt användbar app för skyttet!
Håller med dig, avståndsbedömnigen är riktigt svår. Plugga på att mäta med hjälp av mildots. Är träffpunkten alltid lika stor vid FT? Isf borde detta vara väldigt vettigt. Annars är Hawke's sidewinder modeller vettiga att bedöma avstånd med då skärpedjupet är väldigt lågt. Istrelok är en kanonapp. en fusklapp i linskyddet fungerar bra om man har koll på avstånden
parabola skrev:Tror att den är 8cm och skulle gissa på att den alltid är det.
gubbe skrev:parabola skrev:Tror att den är 8cm och skulle gissa på att den alltid är det.
40mm om det inte är en reducerad.
parabola skrev:sa åtta
gubbe skrev:parabola skrev:sa åtta
Det är inte utan att man önskar att det var 80mm ibland.
offire skrev:Kommer att närvara imorgon förmiddag
blev nyfiken på hur den dåliga förlorar sidan ser ut;)
skjutglad skrev:Den dåliga förlorare sidan kan vara glad han är ju omslagspojke
på Blt' artikel om FT i mörrum.
4 priser och en omslagsbild. Det går framåt för Tåstarp.![]()
![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
skjutglad skrev:Skytteträning Tåstarp.
Tänkte vi skulle träna Field Target på lördagen den 11/5.
Start kl 10. Slutar vid 13 tiden så vi hinner med en 3-4 rundor. Vi går en bana med 12 skjutstationer.
Skulle vilja kolla av hur många som kan och som vill prova på.
Anmäl här i tråden eller på hemsidan För att följa länken så måste du registera dig.
Mejladress i högra kolumnen.
Det går givetvis att skjuta bänkskytte om man inte vill skjuta FT.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster