svårt att säga , det skiljer ju bara några hundralappar och den dyrare pumpen är enklare att pumpa med på slutet när trycket i tuben börjar bli högt.
Pump är ju mera nått man har som reserv om dykartuben skulle ta slut mitt under en storhelg och inget man kan ha om man skjuter mycket , så jag hade inte betalat extra för den nyare pumpen.
*Jag förstår inte att ironi fungerar dåligt på internet* För att följa länken så måste du registera dig.
Halkar in lite på samma tråd med en liknande fråga
ska skaffa en Tyffe här om en månad eller två, då jag ska enbart använda pump o inga dyk-grejer undrar jag vad som skulle löna sig i längden? turbo vs vanlig?
AA S400 Carbine .20 16J Nikon 4-16x42 AA S400 Classic .22 10J Nikon 4-16x42 AA TX200 HC .22 10J MTC 3-12x44 Bsa Airsporter S .177 16J MTC 10x44 FWB600 .177 7.9J sport dot
Jag har turbopumpen som den så fint heter och den är onekligen mer välutvecklad än orginalet! Men man för ha lite havregröt i armarna för dom sista 20 baren efter 200! Min brud lyfter sig själv på den utan något resultat,Peace out!
Menar du att den går tyngre än standardpumpen o ger mer luft? Hade för mej den gick lättare på slutet men ger mindre luft!? Vilket innebär att det tar längre tid att pumpa med turbopumpen, den underlättar bara för lätta/lite klena pers. Jag köpte standardpumpen då den var effektivare OM man orkar med den. Den informationen fick jag av ÅF iallafall, men visar det sej vara fel kan ju turbopumpen bli intressant igen. Prisskillnaden är ju som sagt inte stor...
på tal om pumpar jag står hemma och pumpar som f....n tycker det är skit tråkigt för man blir ju annfådd då flåsarjag som en ko träffar inget jag siktar på samma dag så vart köper man en tup till vettiga pengar vad skall det vara för storlek och tryck fylla den kan jag göra hos brandkåren
öberg skrev:skall besiktigas, tror det är vart 5:e år
Jepp, 5 år är intervallen för provtryckning. Jag har ett vagt minne om att det är 10 år för tryckbehållare för ICKE ANDNINGSLUFT typ teknisk luft tror jag att det heter. Men det är bara ett suddigt minne som jag har så lita inte på det till 100%
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff
Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken