Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Martin skrev:Hur gör ni när ni pajjar kolvringarna?! (scratch gjorde ju samma sak för en tid sedan...)
Etienne skrev:Vapnet är ihopbyggt nu, och prestationen med tyskfjädern ser ut att vara enligt förväntan!![]()
Som ett mellanting mellan Maccari och original så slipper man mycket av "trögheten" i spännarmen som kommer med Maccarifjädern. Prestationsmässigt så låg vapnet på mellan 9,53 och 9,72 joule med JSB Exact.
Etienne skrev:Vad jag vet så är det inget konstigt. Det beror lite på hur väl smorda glidpinnarna är, samt vikten på systemet. Tunga sikten, shroud, m.m. ger mindre "utslag".
Prestandan är väl skit samma. Om jag förstått saken rätt så har diabolen lämnat pipan långt innan maxutslag på systemet...
Nitro skrev:Nej fördärva något behöver du inte bekymra dig över, om siktet pallar smällen.
Jag har haft itu den bössan många gånger och jag har svårt att se att något kan gå i sönder, och om det skulle göra det så finns det delar att köpa.
Det knepigaste är nog när man ska skruva fast bakstycket och fjädern trycker på.
Med en limknekt förenklar det en hel del. Vår ena bössa blev felmonterad efter fjäderbyte och den gick då att föra fram och tillbaks i stocken. Så länge man kom ihåg att föra fram mekanismen i stocken så funkade det som det ska, men ibland glömde man och då blev det som en vanlig fjäderbössa.
Men jag delade den igen och nu funkar det.
marhol skrev:He he... ni hade rätt, allt funkar som det ska! Vid fjäderbytet passade jag på att dutta på lite fett på glidpinnarna, det verkade bössan gilla.![]()
Jag har väll blivit lite nojig efter all otur jag har haft det senaste året med bössor och annat.
Martin skrev:Vad blev fel vid montering?
losdrivare skrev: Om man hållit på och fixa en massa med PCP är det mycket trevligt att ha en bössa som bara går också,
losdrivare skrev: sen att man inte behöver pump eller tub så fort man ska någonstans är också riktigt skönt...
Martin skrev:Vad blev fel vid montering?
Hello Tomas,
I would like to place an order for X springs for FWB 150/300, in 10J-version.
It's the type Etienne mentioned here: http://luftvapen.info/viewtopic.php?p=178830#p178830 .
The spring is about 23 cm long and has a wire diameter of about 2,8 mm.
Please send the total cost and payment details to me.
My postal address is:
XXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX
SWEDEN
Best regards
NN
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster