Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Frank69 skrev:Tycker också det var några konstiga "vinglas" hon fick tag på...![]()
Norrlänningarna är ju föredömliga i mycket, men det var lite väl rejält...
Pellegrini skrev:Frank69 skrev:Tycker också det var några konstiga "vinglas" hon fick tag på...![]()
Detta har man ju hört talas om:
"Från år 1754 finns en engelsk beskrivning av hur man druckit champagne ur en dams sko för att sedan äta upp skon som supé."![]()
Den norrländska varianten känns en smula mer jordnära och svårsmält
Men deras fiskkonserv är ju världsberömd, så varför inte?
Johanna skrev:Pellegrini skrev:Frank69 skrev:Tycker också det var några konstiga "vinglas" hon fick tag på...![]()
Detta har man ju hört talas om:
"Från år 1754 finns en engelsk beskrivning av hur man druckit champagne ur en dams sko för att sedan äta upp skon som supé."![]()
Den norrländska varianten känns en smula mer jordnära och svårsmält
Men deras fiskkonserv är ju världsberömd, så varför inte?
Ehm? Jag förstår inte vad du säger.....språkförbistring!
Läraren:
- Nå lille Knut, vad vet du om Skåne?
- Det är gult och lite dyrare än renat!
Nitro skrev:2-1 Till Johanna
Pellegrini skrev:Nitro skrev:2-1 Till Johanna
Quisling!
RobertSt skrev:Det är väl inte så at Johanna har 'snöat in' på allt vad det här med vapen heter... Naaaehhh...
norris skrev:i ett svagt ögonblick sålde jag mina olympus pen kamerorabstinensen blev för stor så det blidde en panasonic gf3 idag med 14mm objektiv
För att följa länken så måste du registera dig.
Silwer skrev:Fungerar moderna myggmedel?
Den gamla djungeloljan tog de ju bort då den kunde vara skadlig, skitfånigt, den funkade ju skitbra.
Silwer skrev:Fungerar moderna myggmedel?
Den gamla djungeloljan tog de ju bort då den kunde vara skadlig, skitfånigt, den funkade ju skitbra.
Johanna skrev:Här uppe har jag sett 2 fästingar i hela mitt liv....
Så de är inte något problem i min stuga!
Silwer skrev:Här är de talrika, men de verkar välja sina mål, de gillar inte en del.
Jag har aldrig haft en på mig medans andra har lite då och då.
Säg inte det.. Borrelia har väl sin största spridning via dessa små sat-tyg? Grannens dotter blev iaf smittad en gång , och det var ingen höjdare.Silwer skrev:Jo fästingen är lustig, den ingår bara i ett eget kretslopp, dvs om den dog ut skulle inget annat lida skada.Mygg är ju iaf fågelkäk.
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst