hej som svar på fråga ett så är det väldigt lite delar på discoveryn, funktionen är mycket enkel, det jag skulle tro är dyrast och bökigast är om slagventilen skulle gå sönder.
och nej du behöver inte släppa ur luften vid förvaring snarare tvärt om p.g.a att när det är tryck i den är backventilen på påfyllningsnipeln stäng och då kommer det inte
in någon smuts i tryckbehållaren.
jag köpte höga kikarfästen till min disco dels för att det ska vara lätt att pillra in kulorna och dels för jag har en stor kikare, så jag rekomenderar höga hållare, det kan bli bökigt
med kulorna annars.
Kom ihåg att ett luftgevär som alstrar mer än 10
joule i anslagenergi är enligt lag licensbelagd och blir du (mot förmodan) tagen på bar gärning och du inte har licens så
kan du bli åtalad med olaga vapeninnehav (det är vad som sakts till mig iallafall).
förövrigt är det inga problem att få fullflås på discon bara att byta hammarfjäder och då gör nog 4,5 an typ 300 m/p/s .
om du bara ska plinka på gården så hoppas jag att du har tålmodiga grannar om du väljer att köpa en discovery för den smäller ganska högt, men det är också enligt
mig den enda nackdelen möjligtvis också det här med kringutrustning, pump, fyllnadskitt etc.
med en fjädersmälla är det ju bara att spänna och skjuta inget mer.
jag hoppas att detta hjälpte något.