SOMMARFESTEN!Dags att försöka sammanfatta den mest fantastiska helgen i mitt liv!
Efter ett halvårs planerande och många timmars arbete från både mig och många andra så var det äntligen dags för dagen D!
Kvällen innan hade vi tjuvstartat med surströmming men nu var den stora festdagen här!
Då jag steg upp strålade solen!
För att följa länken så måste du registera dig.Molly och alla som redan var på plats startade dagen med frukost.
Sedan ställde vi iordning det sista…
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Skytteträning var tillåtet fram tills det var dags för tävling och det var många som kom för att skjuta in sina sikten.
Det var även många som fick testa på att skjuta för första gången!
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Vinsterna till lotteriet plockades fram:
För att följa länken så måste du registera dig.Mamma sålde lotter under dagen!
För att följa länken så måste du registera dig.Högvinsten var en skulptur som min mamma tillverkat!
Marksman som köpt MÅNGA lotter vann denna!
För att följa länken så måste du registera dig.Två av vinsterna var även de skjutbord jag målat med följande motiv:
Motorsåg! (Vanns av Air4ever)
För att följa länken så måste du registera dig.Björn! (Vanns av Crowhunter)
För att följa länken så måste du registera dig.En av de få saker jag inte kunnat styra över själv inför denna dag var vädret.
Det visade sig från sin allra bästa sida, hela dagen och natten!
För att följa länken så måste du registera dig.Vy över skjutplatsen:
För att följa länken så måste du registera dig.Bilarna börjar rulla in och parkera:
För att följa länken så måste du registera dig.Viktigt inför en skyttetävling är att det finns första hjälpen-kit och tydliga skjutregler/instruktioner uppsatta.
För att följa länken så måste du registera dig.Nästan lika viktigt för denna grupp av människor är att det finns ett välorganiserat, ständigt ångande kaffebord!
För att följa länken så måste du registera dig.Förutom detta fanns det även tillgång till myggmedel som nästan inte behövdes alls.
Öronproppar fanns för de som ville ha, sponsrade av Pellegrini!
För att följa länken så måste du registera dig.Familjen Kall med mamma Karina, Pappa Mats och de 4 barnen Leopold, Ellen, Fanny och Vigon hade rest hit ända från Huskvarna. Datumet till denna fest bestämdes efter när Älsklings-Karina kunde komma så man kan säga att hon bestämde vädret för dagen! Hon fick även en Diana 240 Classic i 40-årspresent av mig.
Här får barnen skytteinstruktioner av Crowhunter:
För att följa länken så måste du registera dig.Mats hjälper Vigon att sikta:
För att följa länken så måste du registera dig.Karina testar sin present:
För att följa länken så måste du registera dig.Det både slappades och pangades en hel del i väntan på att den lite försenade kocken Laredo skulle komma.
Anna-Carin och Iréne (moster):
För att följa länken så måste du registera dig.Air4ever:
För att följa länken så måste du registera dig.Slappande i det fantastiska vädret:
För att följa länken så måste du registera dig.Leopold:
För att följa länken så måste du registera dig.RoLig:
För att följa länken så måste du registera dig.Ulf (i hörnet), Cevin, Linus, norris, losdrivare och RoLig:
För att följa länken så måste du registera dig.Till slut så kom då grillmästaren Laredo med sin grill…..han har en stor en!
För att följa länken så måste du registera dig.Ulf hjälpte till att lyfta ner grillen från släpet:
För att följa länken så måste du registera dig.Här Ulf, Laredo och Eva:
För att följa länken så måste du registera dig.Gästerna fortsatte att strömma till.
Christina och Sture körde MC från Luleå!
Sture har också en stor en……
För att följa länken så måste du registera dig.Närbild:
För att följa länken så måste du registera dig.Christina fixar till sin ”hjälmfrisyr”!
För att följa länken så måste du registera dig.Grillen tändes:
För att följa länken så måste du registera dig.Jag fick ett äppelträd i present av Karina med familj.
- Så att du alltid tänker på oss då du ser det!
Plantering ingick.
Här Vigon med spaden:
För att följa länken så måste du registera dig.Plantering av trädet:
För att följa länken så måste du registera dig.Molly och Ixa träffas och nosar på varandra.
För att följa länken så måste du registera dig.Nos, nos:
För att följa länken så måste du registera dig.Slappargäng som väntar på maten!
Pellegrini, Molly, Bengan, Air4ever, Crowhunter och Anna-Carin:
För att följa länken så måste du registera dig.Leopold fotade också en hel del:
För att följa länken så måste du registera dig.Snart dags för mat!
Hemgjorda älgfärsburgare som smakade gudomligt!
För att följa länken så måste du registera dig.Kön ringlade sig låååång….
För att följa länken så måste du registera dig.Skjutplatsen tömdes!
För att följa länken så måste du registera dig.Det fanns pennor för att märka sina muggar!
För att följa länken så måste du registera dig.På grillen låg redan köttet till kvällens middag:
För att följa länken så måste du registera dig.Efter lunchen!
Christina, Sture, Elisabeth, Kåre, Annelie, Benke!
För att följa länken så måste du registera dig.Ulf tog sedan över för att hålla i genomgången inför dagens
FT-tävling!
För att följa länken så måste du registera dig.Förutom de tävlingsregler som jag bestämt och publicerat tidigare så gick Ulf även igenom mina EGNA regler.
Minst lika viktiga!!
För att följa länken så måste du registera dig.Leopold och Beangan lyssnar…
För att följa länken så måste du registera dig.10 små röda tår!
För att följa länken så måste du registera dig.DAGS FÖR TÄVLING!Det två äldre barnen Leopold och Ellen gick hela tävlingsbanan med sin pappa!
Imponerande!
De två yngre fick skjuta på skjutplatsen!
För att följa länken så måste du registera dig.Annelie:
För att följa länken så måste du registera dig.Monica tittar i kikaren!
- OJ, är ett kors där…….?
För att följa länken så måste du registera dig.- Hur ska man stå då?
- Det är valfri skjutställning!!
- Får man ligga på RYGG???
För att följa länken så måste du registera dig.Elisabeth:
För att följa länken så måste du registera dig.Allt-i-allao-Annica som gått med i klubben utan att skjuta ett endaste skott!
För kvällen var hon mina ben, sprang runt som en skållad råtta och fixade allt!
Det räddade nog mina fötter som redan var trötta efter några veckors planerande och arbete!
För att följa länken så måste du registera dig.Norris som senare på kvällen döptes om till ”Snorris” vilar under sin korkek!
För att följa länken så måste du registera dig.Hela familjen Air4ever.
Air4ever, Lena och
Moa!
För att följa länken så måste du registera dig.Äldst på festen och den enda som berättigats 10p enligt en av reglerna!
Åsa med älgfärsburgare i handen:
För att följa länken så måste du registera dig.Adrian (från Nya Zeeland) hade aldrig skjutit luftgevär tidigare!
Han fick låna min HW95:a och fick instruktioner av norris!
Sedan gick han hela tävlingsrundan….
För att följa länken så måste du registera dig.Jag satt vid den tävlingsstation som låg på skjutplatsen och har därför inte några bilder från banan i skogen.
Det hoppas jag att andra fyller på med?!?!
Tävlingsbilder:
Marksman:
För att följa länken så måste du registera dig.Benke:
För att följa länken så måste du registera dig.Kåre:
För att följa länken så måste du registera dig.RoLig och losdrivare väntar på sin tur:
För att följa länken så måste du registera dig.Molly får instruktioner av Ulf!
För att följa länken så måste du registera dig.Cevin:
För att följa länken så måste du registera dig.Rikohm:
För att följa länken så måste du registera dig.Ulf:
För att följa länken så måste du registera dig.RoLig:
För att följa länken så måste du registera dig.Crowhunter hjälper Iréne.
För att följa länken så måste du registera dig.Crowhunter hjälper Christina:
För att följa länken så måste du registera dig.Sture:
För att följa länken så måste du registera dig.Pellegrini laddar:
För att följa länken så måste du registera dig.Beangan:
För att följa länken så måste du registera dig.Annicas dotter Sandra på besök:
För att följa länken så måste du registera dig.Min brors son Felix:
För att följa länken så måste du registera dig.Storebror Calle med flickvän Carina i knät!
För att följa länken så måste du registera dig.Annica med sin tremänning Karina:
För att följa länken så måste du registera dig.Eika:
För att följa länken så måste du registera dig.Salladsmakerskan Helena, Åsa och mamma!
För att följa länken så måste du registera dig.Väntan på prisutdelning:
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Vedman och jag agerade prisutdelare:
För att följa länken så måste du registera dig.ALLA som tävlade…..ja faktiskt ALLA på festen fick medalj tillverkad av min bästa mamma.
Min var dock den enda som var rödglaserad!
För att följa länken så måste du registera dig.Beangan vann klassen upp till 10 J överlägset!
Han sköt imponerande 54 p av 56 p på en omtalat SVÅR bana!
För att följa länken så måste du registera dig.Iréne imponerade och blev bästa dam!
För att följa länken så måste du registera dig.Ulf segrade i klassen över 10 J och hade redan sett ut platsen för förstapriset….
För att följa länken så måste du registera dig.Åsa fick medalj, allt enligt regelverket, utan att ha avlossat ett endaste skott!
Hennes kommentar senare under kvällen var nog kvällens bästa.
Innan hon skulle hem ville vi visa henne ”bordellen”….
- Kan man sitta eller måste man ligga????
För att följa länken så måste du registera dig.Pris för dagens prestation gick till Molly!
Hon tog reglerna på allvar och blinkade förföriskt med ögonen mot Ulf som bidrog med hjälp att bland annat skymma solen…
Även det helt enligt regelverket!
Sedan imponerade hon med att nästan genomgående använda stående skytteställning!
Hon satte ett skott klockrent på den svåraste plingan!
Fantastiskt resultat och en helt enig jury utsåg henne till vinnare av detta pris!
För att följa länken så måste du registera dig.Efter prisutdelningen tog middagen vid!
Å vilken suverän mat!
Jag åt så att jag höll på att spricka!
TACK alla som var inblandade i matlagningen!
Lite ”mat-ätar-bilder”!
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Här sjunger jag och Karina vår vanliga duett från Chess, ”I know him so well”!
Tur att det kom plötsligt så att ingen hann filma…..hehe!
För att följa länken så måste du registera dig.Resten av kvällen lämnade jag faktiskt kameran och bara minglade och njöt!
Presenter fick jag också även om de flesta uppvaktade mig då jag fyllde år i januari.
Blommor från familjen Air4ever:
För att följa länken så måste du registera dig.Några andra mycket fina/goda presenter:
För att följa länken så måste du registera dig.Jag är nog den enda som har ett fallmål i form av en banan!
Tillverkat av Pellegrini!
Underbart!
För att följa länken så måste du registera dig.Piteklubben chockade mig med pengar till någonting luftvapenrelaterat!
Hela 1800:- hade de samlat in….
Då var tårarna inte långt borta!
Det var bilderna från MIN dag!
Redan under festen och dagen efteråt mumlades det om en upprepning nästa sommar….
Självklart är man trött och sliten nu men det har verkligen varit värt all svett och möda!
Visst, finns det intresse från er sida och ork från vår så vem vet??
Kram och tack alla som kom och alla som ville komma men inte kunde!