Ni som tränar på tavla regelbundet... hur håller ni ihop träffbilden på 50 meter sittande med stöd med era fjädervapen? Har själv en 16J AATX200 HC.
Brukar skjuta på spinners på det avståndet med en diameter på 40mm eller Gamo fallmål då jag tycker det är roligare än tavla. Men nu senast så hade vi plockat in alla skjutmål & även jag tänkte åka hem, men så stannade en kille kvar & jag ändrade mig & höll honom sällskap, hade ju då inget att skjuta på så jag började skjuta på löven som låg på vallen... 53 meter dit skulle jag tro & jag träffade alla löv jag siktade på, tänkte att jag skjuter fem i samma & fick ihop denna träffbild... c:a 30mm cc. Blev lite förvånad att jag höll ihop det så pass, som sagt skjuter aldrig på tavla på det avståndet. Siktade så gott jag kunde mitt i lövet.
För att följa länken så måste du registera dig.Kanske svårt att jämföra mot en tavla, men som sagt c:a 30mm cc.
Blir bara mer & mer förvånad över hur bra denna bössa fungerar, nu kanske detta inte är en superprestation med stöd, men fjäder är ju fjäder, lånar man en
PCP i fullfart av nån på klubben är det ju lite lättare

Så vad säger expertisen, kan man få ihop det ytterligare eller är det vad bössan mäktar med i form av egenprecision?