Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Johanna skrev:Snygga karlar?
börne skrev:... men det va ju trevligt att "dagens röv" tillhörde en kvinna denna gång
losdrivare skrev:Tja, jag kan bara återigen önska att det vore lite kortare avstånd till Arnemark så att man bara kunde titta förbi lite spontant en skyttekväll. Det är alltid så trevligt. Och burgare är ju gott!
Det var roligt att se RoLig skjuta med sin nya bössa!Hoppas han är nöjd med den! Känns som att konkurrensen kommer hårdna ytterligare i rekylfritt 10J nu!
norris skrev: sen var det det här med Johannas ost hantering
Ulf skrev:Nu är även kamrat Rolig äntligen med i den eminenta FWB-maffian![]()
Jag hjälpte honom med att skjuta in bössan. Dock fick han inte veta med vilken ammo jag använde![]()
Dessutom var jag mycket noggrann med att omtala för Rolig vilken fin kikare han hade till bössan , vilket han tolkade som ytterst tvetydig information
losdrivare skrev:
Fick Junioren godkänt ?
gubbe skrev:Det ser så härligt ut med all skytte och massa god mat, fint väder och en härlig omgivning så jag börjar tro att det inte är på riktigt. Jag tror att det är någon form av reklam för Norrland sponsrad av dom lokala turistföretagen.
Ulf skrev:Nästa sommar kanske du & jag & Vedman sitter vid nån vedtrave och talar förstånd med varann om motorsågskedjor, Aspen-soppa, apteringslängder, torktips, surfällningens för-nackdelar, timmersaxarnas slipning för bästa håll/släpp , brytjärn, fällskär och kanske ytterligare viktiga saker
Ulf skrev: Detta är helt & hållet Johannas + Vedmans fru och Vedmans förtjänst
Ulf skrev:losdrivare skrev:Fick Junioren godkänt ?
Trots den krökta pipan, sprucken stock , avsaknad av stockskruvar, så går den i mitt tyckte precis som man förväntar sig av en FWB![]()
Betydligt tystare än min egen Junior med Maccari-fjäder. Den skramlar rejält i jämförelse.
När inte vinden var alltför hård, samlade den väldigt snygga grupper på 50 m. Denna bössa med Rolig bakom styret och annan kikare blir ett onödigt vasst ekipage på nästa tävling![]()
losdrivare skrev:Ja, den spruckna stocken är mitt dåliga hantverk och stockskruvarna är nog minnet som jag glömt. Men pipan hade jag faktiskt lagt ner mycket tid och energi på att kröka, man vill ju så att säga inte utrusta fienden med välskjutande vapen i onödan!Tråkigt att höra att mina ansträngningar var förgäves och att bössan ändå presterade. Nästa gång blir det att rengöra pipan invändigt med blästersand istället, det är mer diskret.
![]()
losdrivare skrev:Det var roligt att se RoLig skjuta med sin nya bössa!Hoppas han är nöjd med den! Känns som att konkurrensen kommer hårdna ytterligare i rekylfritt 10J nu!
Ulf skrev:När inte vinden var alltför hård, samlade den väldigt snygga grupper på 50 m. Denna bössa med Rolig bakom styret och annan kikare blir ett onödigt vasst ekipage på nästa tävling![]()
Johanna skrev:
Bildbevis finns även på att han roar sig med en Hatsan BT-65
För att följa länken så måste du registera dig.
gubbe skrev:Det ser så härligt ut med all skytte och massa god mat, fint väder och en härlig omgivning så jag börjar tro att det inte är på riktigt. Jag tror att det är någon form av reklam för Norrland sponsrad av dom lokala turistföretagen.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst