Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
losdrivare skrev:Snyggt!
Inte för att "regna på din parad", men jag upptäckte att CC blev sämre när jag gick från Julas tavlor till riktiga korttrådiga tävlingstavlor. Tror Julas är lite förlåtande mot kantträffar... Men tokfin träffbild hursomhelst!
losdrivare skrev:Tror Julas är lite förlåtande mot kantträffar... Men tokfin träffbild hursomhelst!
natchez skrev:är det fem kulor på den ringen?
Etienne skrev:natchez skrev:är det fem kulor på den ringen?
Han tror det i alla fall.![]()
Rimligtvis är situationen så att han träffade med ett skott, och bommade sedan hela tavlan med resterande fyra skott.![]()
losdrivare skrev:Snyggt!
Inte för att "regna på din parad", men jag upptäckte att CC blev sämre när jag gick från Julas tavlor till riktiga korttrådiga tävlingstavlor. Tror Julas är lite förlåtande mot kantträffar... Men tokfin träffbild hursomhelst!
Silwer skrev:5 skott kan man ha tur med har jag märkt, kul när det ser ut sådär, men skjut 10- 15 st i stället, det ger en bättre indikation imo.
I övrigt som sagt, kul när det funkar, men du bort med fullt stöd hehe.
Leopold skrev:
Men varför inte gräva litet mer, se om det kan förbättras ännu ett snäpp och på längre avstånd Batistuta?
14 J i cal .22 med JSB Exact Express ger ca 175 mps V0 (för övrigt nästan samma kulhastighet som man får med JSB Exact Heavy i cal .177 10 J). Detta är intressant på flera sätt.
1. Om du har ST-pipa i vapnet vilket jag antar så skulle det ev motsäga teorin att dessa pipor generellt bara ger bra precision kring 260-280 mps. Vore därför intressant att veta vad det är för generation av ST som funkar så här pass bra i låg effekt, om man kanske kan hitta några mönster som kan hjälpa andra bössköpare att hitta välskjutande bössor.
2. Du har förmodligen ett enormt justerintervall där du kommer att få utmärkt precision med din pipa, nuvarande 14 J är ungefär en tredjedel av fullfartseffekten de flesta verkar köra med. Fantastiskt om din pipa funkar lika bra i vilken effekt som helst nästan, bara att testa!
natchez skrev:Silwer skrev:5 skott kan man ha tur med har jag märkt, kul när det ser ut sådär, men skjut 10- 15 st i stället, det ger en bättre indikation imo.
I övrigt som sagt, kul när det funkar, men du bort med fullt stöd hehe.
det är inte tur det är bra skutet så är det bara
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster