Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Christoffer skrev:Nej jag misstänker att jag fått ett måndagsexemplar..
Ulf skrev:Christoffer skrev:Nej jag misstänker att jag fått ett måndagsexemplar..
Nejdå, detta är fullt normalt.
Trä är ett levande material, och "sätter" (trycks ihop) sig med tiden.
Samtliga bössor jag ägt med träkolv under åren, har man fått efterdra ofta tills de har "bottnat".
Dessutom efterdrar jag alltid stockskruvar på fjäderbössor inför alla skjutningar.
GunnarT skrev:Fjädrande låsbrickor är bra mot trä. .......
fastson skrev:GunnarT skrev:Fjädrande låsbrickor är bra mot trä. .......
Läsbrickorna ligger väl mellan skruven och en vanlig bricka? Så är det på mina bössor iaf.
Christoffer skrev:Är det förresten nån som vet ifall det finns och kanske rentav har erfarenhet av gasfjäder till hw80?
Caliber skrev:Som jag tidigare skrev så har det funnits VET jag
GunnarT skrev:fastson skrev:GunnarT skrev:Fjädrande låsbrickor är bra mot trä. .......
Läsbrickorna ligger väl mellan skruven och en vanlig bricka? Så är det på mina bössor iaf.
Ok. Hur som helst så sjunker trä ihop när det torkar och även vid belastning.
Det är ju känt att man måste dra skruvar mot trästock regelbundet annars så glappar det snart.
(på min Ar1000 så fanns bara taggbrickor mot trä både fram och bak)
Leopold skrev:Christoffer, jag förstår om du funderar på gasfjäder om du har en twangig bössa i dagsläget. Men om möjligt så testa en liknande bössa som fått välpassande fjäderguider (tex via ett Vortek-kit eller motsv) plus en liten genomgång för att rensa ur leveransfettet och smörja upp med rätt sorts smörjmedel. Skillnaden är som natt och dag.
Sanningen är nog att alla masstillverkade fjäderbössor oavsett fabrikat behöver en rejäl genomgång innan de börjar leverera på någon högre prestationsnivå. Dessutom behöver de alla flesta även tid att slita in sig ordentligt för att avtryck etc ska kännas mjukt och fint, samt detta med stockskruvarna som kan behöva dras både titt som tätt första tiden som sagt.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 0 gäster