Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
hatsan skrev:Ja nu har jag satt fläskfjädern i torpedon. Har hört mycket om att man inte kan träffa kulfånget på 10 m, men den går lika fint som med
sverigefjädern. Inge dieslande och inge twang, har bara skjutit på 10m än, men dom ligger fint i svarta fältet, fx ammo 5,53, Ja.. och den är riktigt elak med turkfjädern
En riktigt fin bysse
hatsan skrev:Jag ska försöka lägga in lite bilder, men vet ej än hur hur jag ska göra
hatsan skrev:Nä jag tycker att det känns lagomt, märker inge större skillnad på avtrycket.
Jag tycker att den känns mycket bättre att skjuta med turkfjädern i. Som sagt
så är nog inte hatsan så dålig i alla fall.. Visst det är ju kanske inget tio plinkare på 10-20m, men
bara jag kommer i det svarta fältet är jag nöjd.
Det där med bilderOm jag säger så här...., stående med stöd 10m. fx ammo 5,53. kikare, sniper 4x32
Alla i svarta med bra gruperingDet blir att köpa en ny kulfång, den som jag har har havererat
![]()
Jag tror att det är viktigt att få i fjädern på ett bra sätt, så att den inte är böjd på något sätt
för då blir det att den vibrerar i cylindern "Twang" Fick tag i en vapentekniker som pressade i den med en svarv.
Pipan fast i svarven sen är det bara att pressa lungt med det andra stycket vad det nu heter.
hatsan skrev:Nä jag tycker att det känns lagomt, märker inge större skillnad på avtrycket.
Jag tycker att den känns mycket bättre att skjuta med turkfjädern i. Som sagt
så är nog inte hatsan så dålig i alla fall.. Visst det är ju kanske inget tio plinkare på 10-20m, men
bara jag kommer i det svarta fältet är jag nöjd.
Det där med bilderOm jag säger så här...., stående med stöd 10m. fx ammo 5,53. kikare, sniper 4x32
Alla i svarta med bra gruperingDet blir att köpa en ny kulfång, den som jag har har havererat
![]()
Jag tror att det är viktigt att få i fjädern på ett bra sätt, så att den inte är böjd på något sätt
för då blir det att den vibrerar i cylindern "Twang" Fick tag i en vapentekniker som pressade i den med en svarv.
Pipan fast i svarven sen är det bara att pressa lungt med det andra stycket vad det nu heter.
hatsan skrev:Som sagt så är nog inte hatsan så dålig i alla fall..
Visst det är ju kanske inget tio plinkare på 10-20m, men bara jag kommer i det svarta fältet är jag nöjd.
Alla i svarta med bra grupering![]()
marhol skrev:Har ni sett en svarv på riktigt nån gång å vet ni hur den funkar eller?
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst