Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Pellegrini skrev:Jag hade nog inte fibblat med den kulan "på ett tag" -om det är samma konstruktion som på HWn.
Upplevde att den var väldigt trög i början, men det gick till sig efter ett tag. Lite extra smörja bara på den och ge den tid, är mitt tips.
Pellegrini skrev:Får stämma i kören, och gratulera till bössköpet![]()
Jag hade nog inte fibblat med den kulan "på ett tag" -om det är samma konstruktion som på HWn.
Upplevde att den var väldigt trög i början, men det gick till sig efter ett tag. Lite extra smörja bara på den och ge den tid, är mitt tips.
börne skrev:nu vet jag inte vilket specialverktyg du ska använda
Batistuta skrev:Grattis till en fin bössa frank, men du som nästan är proffsfotograf får allt ta lite bättre bilder. Nu är det ju bara små och suddiga bilder och det stör upplevelsen när man vill studera alla detaljer som ska tunas. Jag vill sitta och njuta en stund vid varje bild
Frank69 skrev:Edit: Glömde skriva att det är rostfria träskruvar som används.
Larscha skrev:Är det bara jag som får lite ont i armbågen efter ett tag när man laddat en försvarlig mängd gånger?
Frank69 skrev:Var ute och tog en bild av stocken... den har sugit åt sig första oljestrykningen... (kommer att få minst 3 strykningar)
För att följa länken så måste du registera dig.
Nu skall jag slipa staget till laddarmen och sen skall den blåneras...
Frank69 skrev:Tackar alla skyttar för berömmet...![]()
Fixade klart originaldelarna och samlade bössan... (skall ju ha andra delar i den vid fullfart)
Så jag pös ut en sväng och sköt 10skott ovanför kronografen... E0,3...![]()
116,9, 118,9, 115,8, 117,1, 119,1, 114,7, 116,6, 116,9, 114,7, 115,7
Genomsnitt 116,64 dvs 6,46J...
Sitter short stroke pistongen i bössan... om det dröjer länge med lic så får man nog öka hastigheten med 30m/s (ca 10J)
Bössan fungerade i alla fall tyst och felfritt.
Batistuta skrev:Betyder detta att du satsar på 16 joul, fjäder i FT nästa år..... om jag läser rätt mellan raderna
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster