Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jazz skrev:Ni som har problem med att läsa. dyslexi eller annat språk, så kommer det finnas hjälp att få under provet eller pluggandet till Gevärskortet.
Fortfarande har jag dock inte fått slutdatum till provet.
![]()
Nitro skrev:Bättre med armeringsjärn, då de inte går att skjuta sönder, och de är ganska billiga också. Men på 25m banan så står där fem vindvisare som jag skänkt till klubben.
Beangan skrev:Tror jag är avhandlat en bit bak i tråden att det inte va godkännt? Kulor kunde träffa och flyga lite var stans tror jag det handlade om?
Nitro skrev:Givetvis så ska säkerheten hållas högt.
Regler är regler.
Sverige är duktiga på regler.
Nåväl, vattenslang är ju billig och det kan man ju trä utanpå armeringsjärnet
Sniperace skrev:...men frågan är bara stannar en diabol i slangen eller studsar den?
bjosse skrev:Som jag förstår så kan en rundstång "slira" så tillvida att man vrider handtaget (läs svenska skjutbanor 50-60tal) och man måste vara säker på att semaforen vrids rätt. Materialvalet metall kontra trä är nog självförklarande antar jag. Särskilt när vi pratar om finkalibriga vapen med låg anslagsenergi och omantlat.
Sniperace skrev:bjosse skrev:Som jag förstår så kan en rundstång "slira" så tillvida att man vrider handtaget (läs svenska skjutbanor 50-60tal) och man måste vara säker på att semaforen vrids rätt. Materialvalet metall kontra trä är nog självförklarande antar jag. Särskilt när vi pratar om finkalibriga vapen med låg anslagsenergi och omantlat.
Nej, SSO,s förklaring var att en träff i en plan yta av trä ger inte stor risk för rikoschett, men mot en rund kan det ge det om det inte träffar rakt i den.
nu är reglerna mera till för stor energi och helmantlat, det är huvuddelen av det som skjuts på 300-metersbanor
Frank69 skrev:..
Leopold har försås också mitt fulla stöd i detta förtroende uppdrag.
Kul att vi hann med så mycket under 2013!
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst