luft tuber

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

luft tuber

Inläggav Jazz 12 dec 2008, 18:18

en polare ska sälja sina 2x4liters 300bars luft tuber, vad är dom värda? de är obesiktade
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz

Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: luft tuber

Inläggav marhol 12 dec 2008, 18:51

Om det är aluminium kranar på flaskorna så är dom NÄSTAN inte värda någonting efter som kranarna troligtvis inte går igenom en provtryckning även om flaskorna blir godkända. Detta beror på att alu-kranarna är tillverkade enligt den gamla standarden där gängan är kortare. Är kranarna tillverkade i MÄSSING och enligt den NYA standarden så är gängdjupet ca 3mm djupare och där med mycket starkare.
Priset då? Svårt att säga men mellan 500 - absolut max1000 spänn för en otryckt 324 MED mässingkranar, beroende på skicket.

Även om man skulle få igenom sina alu-kranar så är det inte alla dykcentra som fyller flaskor med dessa kranar pga att det har hänt en del otäcka olyckor med just dessa kranar.
Jag har sagt det förut men jag säger det igen, tryckluft är fan inte att leka med :!: :smt007

Edit: Med "gängan" så menar jag alltså G5/8 gängan där man skruvar i sitt fyllkitt eller andningsregulator.
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff

Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken
Användarvisningsbild
marhol

Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

| | |likartade trådar| | |