Tog igår isär min nyinköpta FX ultimate och tänkte prova den utan strypningen i fartomställaren men när jag pumpar upp den till 200 bar ch skjuter ett skott så pyser luften sakta ut..några förslag?
Du kan ju försöka lokalisera vart det läcker, med lite såp vatten runt manometern. Det kan ju ha ramlat ner skräp på ventil pinnen, den är ju precis under fartomställaren.
jag har samma problem med min tyffe o ja blir inte klok på vad de kan vara hellet =/ de läcker förjävligt nu. tog loss allt och gjorde rent men likförbannat läcker det än..
Min nya cutlas verkar småläcka när jag har pumpat upp den i 210bar,sen efter en till två dagar så är den på 180bar,då blir man glad.bössan är helt ny och o skruvad. //Andreas
För dom som har fyllkit så är det ju bara att vri på kranen fullt i någon sekund brukar hjälpa när någon ventil läcker.men bli inte arg på mej om något går sönder när ni provar
Jag ska prova använda geväret ett tag å se om de slutar läcka,jag har bara pump.Forsätter den å läcka så retunerar jag bössan,kostar geväret över 8 tusen så ska de funka å inge rackel. //Andreas