Håller fullständigt med tomtson 06 jan 2009, 21:16

! Skulle bara veta allt jag byggt om!

Allt från luftvapen till cal 0.22 knallskotts revolvrar! Tex hobbex revolver colt cal 0.22 knall ombyggd till sa 0.22 lr! Jag var på skjutbana och testsköt under säkra förhållanden

.Byggde om en trasig gamo hunter cal 0.22 till en enkelskotts 0.22 lr kordit bössa! Men som sagt! Det var i ungdomen det för 25-30 år sedan,har kapat sönder allt för länge sedan och lämnat in bitarna till nersmältning.Har tom ritningar på hur gamla vild west sa revolvrar är byggda,medelsvårt att bygga om man har en finmekaniker svarv + fräs + delningsdocka.Det är inte det att man kan som gör det roligt utan att det gnälls så att man inte får

,inte använde jag grejerna till brott,nej jag var på skjutbana och i grusgrop där inga rikochetter kunde skada någon

,jag använde omdömmet helt enkelt.Älskar att plinka på burkar och små mål som brickor och gipsfigurer med mitt Diana 50 luftgevär.Minns det där bråket om vattenscootrar och tyckte det var fjantlag

.Förstår ju i alla fall att med allt tokigt folk som dykt upp och förstört för andra med att skjuta på folk och bilar och vet fan allt de skjuter på,

inte underligt lagar skärps då.Synd egentligen!Är ju skoj med kraftiga luftvapen och skjuta prick på långt håll! Pallar äpplen än som i ungdomen glada dagar så man kan väl säga man blivit lite halvtam fast nog fan bor det än en rebell

i mej som muttrar när man inte får det och det!Det är inte åldern som gör det utan man håller sej ungdomlig med luftvapenskytte och lite bus som att palla äpplen hos grannen och sticka med ett flin på läpparna och känna rebellen i sej gapskratta åt att man vågar småbusa. Med vänliga hälsningar till alla luftvapenälskare i landet från en busig äldre ungdom!