Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:tranicos skrev:Lägger bössan mot ryggstödet på en köksstol antigen med handen, eller en vikt handduk emellan.
Det låter inte som något vidare stöd faktiskt. Har du inte möjlighet att sitta vid ett stabilt bord med en sandsäck eller liknande.
Vrid bordet något så att du får stöd för båda armarna. Sitt alltså bredvid långsidan men vrid in kortsidan som pekar mot målet så att säga... hoppas du är med på hur jag menar.
tranicos skrev: Jag hoppas det är bra för sjävförtroendet. :P
hegge skrev:Bortsett från flyersarna nere i hörnet (avfyrningsmiss kanske) så är det där ganska bra tycker jag.
börne skrev:Har du inte möjlighet att sitta vid ett stabilt bord med en sandsäck eller liknande.
tranicos skrev:Förresten, ang att släppa på avtrycket. Jag har släppt på skruven bakom avtryckaren så mycket det går innan det börjar ta stopp, men märker inte så stor skillnad. Om jag fattat rätt ska man väl kunna släppa så mycket att den inte ens fjädrar tillbaka om man släpper trycket innan skottet går?
thsu69 skrev:Ja anv uteslutande handflatan som stöd.
Kuddar å stöd på en fjäderbössa ger ja inte mkt för.
tranicos skrev:Ja, alltså, jag har ju läst om hur ni skjuter sockerbitar på 50 meter, och ibland verkar det ju som att allt som inte är hål-i-hål är kass.
Fast jag vill ju gärna att det åtminstone ska vara skillnad jämfört med originalfjädern. Annars känns det lite som en tusenlapp i skön liksom.
Jag skulle tro att jag blinkar till när skottet går för jag brukar aldrig se träffen. Finns mycket att öva på som sagt.
guld_sven skrev:Sen träffa sockerbitar på 50m med fjäder, annars kass bössa.
Det är inte många som klarar, å träff procenten är mkt låg oxå.
Dom som påstår det bör väl va topp skyttar i bänk då!?
börne skrev:guld_sven skrev:Sen träffa sockerbitar på 50m med fjäder, annars kass bössa.
Det är inte många som klarar, å träff procenten är mkt låg oxå.
Dom som påstår det bör väl va topp skyttar i bänk då!?
Jag är en som nämnt detta & är absolut ingen toppskytt, men med bra förhållanden = ingen vind är det fullt möjligt att träffa ganska ofta, kommer inte ihåg träffprocenten nu då jag & Leopold satt & sköt på sockerbitar, men det var en ganska hög träffprocent faktiskt.
Han sköt med sin vältunade AR1000 & jag med min AA TX200HC. Det kräver ju en bössa med bra egenprecision annars kan det nog bli jobbigt.
Ulf skrev:Mina tips på jämnare träffbild:
1. Skadades pistongpackningen det minsta vid demontering/montering blir det spridning.
2. Rengjordes pipan ordentligt med exv t-röd efter dieslingen ? annars blir det spridning.
3. Beroende på hastighet ; runt 200 m/s funkar JSB hyggligt, ligger den runt 220 m/s bör du skippa JSB och prova HN FTT, Crosman HP och Hämmerli FT.
Är inte ovanstående åtgärdat, finns tyvärr ingen genväg till bra egenprecission för själva vapnet.
Resten hänger på avfyrningsteknik/skytten.
tranicos skrev:men som jag också skrev tidigare förväntade jag mig faktiskt en märkbar skillnad. Är det orimligt? Om ja, vad är syftet med tuning?
tranicos skrev:Testade ny ammo idag.
20 meter, sittande med stöd, fem skott/tavla
Första bilden är med den JSB jag brukar skjuta, andra bilden H&N FTT
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster