Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Åsa-Nisse skrev:En del av det som du vill ha svar på finns på FX egna hemsida.
// Åsa-Nisse.
Bsa_Airsporter skrev:.22 är det optimala 280mps
m82a_sasr skrev:Åsa-Nisse skrev:En del av det som du vill ha svar på finns på FX egna hemsida.
// Åsa-Nisse.
du menar utgångshastighet, anslagskraft va?
Åsa-Nisse skrev:m82a_sasr skrev:Åsa-Nisse skrev:En del av det som du vill ha svar på finns på FX egna hemsida.
// Åsa-Nisse.
du menar utgångshastighet, anslagskraft va?
Exakt.!!
För jag vill tyvärr inte bidra till olagligheter genom att förklara för dig (om du inte kan bevisa att du har licens) hur man ställer om bössan till fullblås.!!
// Åsa-Nisse.
Bsa_Airsporter skrev:Lindfors: det är det optimala för mitt skytte.. annars e det optimala 10J pga denna förbannade licens...
lindfors skrev:Bsa_Airsporter skrev:Lindfors: det är det optimala för mitt skytte.. annars e det optimala 10J pga denna förbannade licens...
Ok, men jag var bara ute efter ett lite mer uttömmande svar![]()
.22 i 280 mps säger inte så mycket...det skiljer ju en del i hur olika diabol-typer trivs i olika hastigheter.
Lasse skrev:Har ägt tre Whispers, var av den sista hade FX optimerat för mig. Den låg på 265 M/sek med FX egna ammo (16 grain). I den farten får man ut 3 magg, dvs. 36 skott. Precisionen är inom en 50 öring på 50 meter
lasse skrev:Öberg höll på att tappa hakan över precisionen på bössan
öberg skrev:inte att förglömma att det var ganska så skumt när du sköt lasse.
buckshot2000 skrev:2,67 mps minst , sen kan det vara bra om du lär dig förhållandet mellan vikt och hastighet. mps avgörs nämligen mycket av hur pass tung din projektil är.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst