Vilken underbar dag på skjutbanan
Började med att kolla farten då jag justerat lite, 241,8
mps i starttryck blir nog lagom då den ökar något i mitten av skjutsträngen, poleringen av hammarstyrning gjorde underverk för jämnheten
För att följa länken så måste du registera dig.Inskjutning, det blåste på rätt bra så det fick duga så här, har fått mycket tätare grupper på 30 m sittande med stöd men det blåste så pass att det får helt klart göras om vid mindre vind.
För att följa länken så måste du registera dig.Blev bara en skjutstation med tre mål mellan 20 - 40 meter som jag flyttade på efter halva träningen. En korre med 40mm längst bort & sedan mina båda spinners där man har allt från 15mm - 40mm träffytor. Det slutade med att jag matade skott efter skott på min "sockerbit" (15mm) på 25m i sittande & knä för att känna efter hur det blev efter att jag justerat stocken & det blir nog bra detta.
För att följa länken så måste du registera dig.Var bra vindträning också då det ena stunden var så här...
För att följa länken så måste du registera dig.För att direkt växla till det här.
För att följa länken så måste du registera dig.Denna fick som sagt smaka på jäkligt mycket bly idag, sköt nog över 200 diaboler idag. Kom in i ett härligt stim av träff efter träff i sittande, bytte då till knä & träffade mer eller mindre hela tiden då också, känns som att bössan fungerar bra igen efter handpåläggning i veckan då det strulade förra lördagen
För att följa länken så måste du registera dig.Rangemaster dök upp strax innan jag drog därifrån, annars var jag helt ensam mellan 10:00 - 13:30, helt obegripligt en dag som denna, det var som gjort för skytte med 15°& strålande sol
För att följa länken så måste du registera dig.Blev 3,5 timme på banan idag. Såklart mycket roligare när man är fler, men fan vet om inte träningen blir lite lidande av korvgrillning, skitsnack osv, det kändes nyttigt att bara sitta & nöta skott efter skott & verkligen gå in i skyttet. Dock vill jag givetvis inte byta bort grillning & skitsnack med alla skyttepolare
Får kanske bli att man åker dit oftare på en Sönd & bara matar på