Bössa
AA FTP900 @ 16J
Ammo
AA Field 4.52
Sikte Hawke SW30 6-24x56 @ 24x
50 meter sittande
FT, 10 skott.
Lätta växlande vindar.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Planen var att få fram en bra skjutkurva idag eftersom vinden skulle vara svag enligt prognosen. Visst, inte särskilt starka vindar men det var långt ifrån det jag skulle vilja ha för att få ställt in min skjutkurva... nåväl man får ta det man får. Nu blev det litet
FT-träning istället och jag försökte använda vindflaggorna för att lura in alla de tio bulorna i det svarta på 50 uppmätta meter. Först trodde jag att jag lyckades men... när jag gick fram och kollade såg jag att jag missat en bula som gick stolpe in... Fast jag hade det på känn, det var skott nummer 7 i serien som flög iväg litet överraskande.
Men: ute på
FT-banan finns inga vindflaggor så detta är rent fusk

__
PS. Kan tillägga att jag körde hela träningspasset genom kronografen, en vanlig Chrony Alpha Master. Väldigt bra att få en kontinuerlig uppföljning av varje skott när man vill se tex som i detta fall, att regulatorn uppför sig fint och även att kolla trycket där man får börja se upp att det börjar dala. Jag tröttnade vid ca 120 bar dvs långt innan regulatorn "kliver av".