Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Beangan skrev:Då har jag äntligen fått lite tid och lust att påbörja min produktion av bra att ha saker.
Nu blir verminatorn lite tystare och trevligare, 2st gjorda. Lång och kort pipa![]()
Gjorda i titan grade 2
Axelsson kanske skulle klura lite på varför han vill ha M20X1 istället för 1/2 UNF.
Och kolfiber! Vem vill inte ha kolfiber??
Beangan skrev:Den skruvas direkt på pipan.
Ska det vara tyst räcker inte shrouden på en verminator enligt mig.
Det är ju original 20x1 som sticker ut där.
Hammer and tong skrev:Satte en bit stål i svarven och det blev en sån här.
För att följa länken så måste du registera dig.
Nitro skrev:Hammer and tong skrev:Satte en bit stål i svarven och det blev en sån här.
Alla som gillar att fixa till LV vapen borde ha en svarv.![]()
Tja, varför inte sälja sin bil och köpa en gammal skrothög till bil och då även kunna investera i en svarv![]()
Förmodligen för att någon annan hövding i huset har andra åsikter
Hammer and tong skrev:Idag blev det en sån här i svarven ikväll ska jag prova hur pistong packningen funkar troligen tätare än en vanlig oring.
Callmenobody skrev:Elvärme till vapenskåpet. Då det står i en källare så tyckte jag att en relativ luftfuktighet på runt 65% och temp på 17 grader var lite högt, så det blir lite värme för att kolla om den minskar en aning.
Värmen kommer från en värmefilm på runt 25x30cm. Den alstrar ca 37 grader och drar 15w i 12v. Så en gammal 12v adapter så driva den.
börne skrev:Nitro skrev:Hammer and tong skrev:Satte en bit stål i svarven och det blev en sån här.
Alla som gillar att fixa till LV vapen borde ha en svarv.![]()
Tja, varför inte sälja sin bil och köpa en gammal skrothög till bil och då även kunna investera i en svarv![]()
Förmodligen för att någon annan hövding i huset har andra åsikter
En gammal svarv behöver ju inte bli så dyr... bara & köpa, skit i käringen.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster