Ny kinabössa

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Ny kinabössa

Inläggav Tomaz 04 aug 2015, 13:15

Man får liksom ta det för vad det är, det är ingen som påstår att det är en high end produkt...Men...jämfört med andra kinabössor så är den faktiskt ganska bra gjord.

Som jag skrev, så är detta ingen bössa man väljer för tävling eller precisionsskytte. Men jättefin som trädgårdsplinker med tillräcklig precision för de flestas behov. Dessutom trevlig med öppna riktmedel om man inte känner att man måste ha optik på bössan.

Det som tilltalade mig var det lätta smidiga formatet, lite som att skjuta med HW30s...fast med mycket sämre avtryckare då, men det går säkert att tuna till något mer acceptabelt...

Pcp modellen ser jag inte att någon väljer som sitt första pcp, utan är något för den som redan har pump eller dykflaska och vill ha en enklare bössa som komplement till finbössan.
För mig själv skulle den passa kanonfint som en sommarstugebössa att skojskjuta med när man passar grillen, eller har femkamp med grannfamiljen..
Användarvisningsbild
Tomaz

Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Följande användare vill tacka Tomaz för detta inlägg
Silwer (04 aug 2015, 14:04), TheFoes (04 aug 2015, 17:23)

Inläggav GRiDLoK 04 aug 2015, 14:34

Pryltokig skrev:£169,95 resp. £209,95 på Solware skulle kunna vara en indikation men jag vet inte hur
dessa UK-priser brukar förhålla sig till svenska marknaden.

För att följa länken så måste du registera dig.

http://www.solware.co.uk/pr900w-smk-pcp-air-rifle

Solware tog väl en £159 eller så för pistolen, som kostar en tusenlapp här...
FX Streamline tactical .177
FX Typhoon Custom .25
Hatsan: AT44 LW Long .22, 125 .25, 95 .22
Beeman C1 .22 Pre-92
Custom made .35 Bullpup
Dianor, BSA...
Användarvisningsbild
GRiDLoK

Tack utdelade: 17 gång
Tackad: 39 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: ingen förtillfället
Luftvapen favorit: Beeman C1, liten och rapp!

Inläggav Tomaz 04 aug 2015, 15:23

En mindre bra sak som jag glömde berätta är att bössan plötsligt fick superdålig precision och missade ett a4 papper från 10m..
Fattade inte vad som hände tills jag såg något vitt flyga ur pipan när jag sköt...pipvikten visade sig innehålla en plastinsats tjock som en penna, som skulle föreställa bafflar med kammare antar jag. Denna hade gått i bitar och störde diabolen.
Så jag tog bort plastinsatsen och sen sköt den bra igen.
Bössan lät inte högre utan plastgrejen, så den är ganska meningslös enligt mig...
Användarvisningsbild
Tomaz

Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Inläggav Jazz 04 aug 2015, 16:00

Jag kan inte komma in på kina sidan. Men visst har billiga bössor ett värde. Som nu att jag köpte en colt sa för att mikla med. Problemet med tex hatsan, crossman, evanix är ju inte priset som sådant. I sina/andra länder är de ganska billiga men tyvärr så anser säljarna i detta land att man ska ha in års omsättningen på en bössa. Men det är kul tex att det kommer in sedan kan man beställa från andra länder.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz

Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Inläggav Air 04 aug 2015, 16:14

Köpte en Norconia B88 från Sportwaffen helt ok plinker.
Plockade isär smorde om torkade rent är 7,5J samlar
med på lite mindre än en 10a på 12m.Allting är kraftigt
byggd den är tung rolig sidospännare.Har en säkring lik
Diana 52 så ingen fara för fingrarna.
Air

Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 253 gånger i 218 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Inläggav Sir Ville 04 aug 2015, 16:20

Jazz skrev:Jag kan inte komma in på kina sidan. Men visst har billiga bössor ett värde. Som nu att jag köpte en colt sa för att mikla med. Problemet med tex hatsan, crossman, evanix är ju inte priset som sådant. I sina/andra länder är de ganska billiga men tyvärr så anser säljarna i detta land att man ska ha in års omsättningen på en bössa. Men det är kul tex att det kommer in sedan kan man beställa från andra länder.

De släpper inte in mig heller. Har dock varit där innan.
Och du har rätt i att billiga bössor har ett värde . Den är bara lägre än värdet på de bra bössorna. :)
Sir Ville

Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Inläggav atte69 04 aug 2015, 18:53

Visst är priserna på väg upp.....det måste ju bli plats över på båtarna som skeppar ner våran nordsjötorsk för rensning o sedan hit igen utan ben.o hövvet. Undrar vad dom som rensar fisken tjänar.?..Klart de blir lite plats på båten för några bössor som bara ger ägaren gråa hår ...dom gråa kommer ändå men man behöver ju inte locka fram fler....vi konsumerar redan sönder våran jord men man måste ju inte köpa baraför att de e billigt om de ändå inte e nått man varken vill ha eller behöver.spara lite längre istället o köp åtminstone mediumkvalité det brukar dom flesta hålla med om i sista ändan
Ingen nämnd eller glömd ...kom bara att tänka på en långkörare med en bössa som inte skjuter bra varesig efter byte av både dittodatt här på detta forum.Vart vänder man sig med en sådanhär tro...de e ju det jag menar ....äää den va så billig så då får man räkna med det......ELLER??? .. ursäkta
lite ot men de bara rann ur mig ..sa den magsjuka. ...
atte69

Tack utdelade: 154 gång
Tackad: 152 gånger i 117 inlägg
Luftvapen favorit: HWalther BsAAnschuts

Inläggav Jycken 04 aug 2015, 19:12

Deras modell p10 och m22 vore kul att åtminstone få prova. Jag gillar magasin varianter.
Jycken

Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Airguns

Inläggav beeshooter 10 aug 2015, 16:04

Johnny Ottosson skriver i ett inlägg i sitt forum Airpang, daterat 6 augusti, att Fondprodukter kommer att ta in
Snowpeak i sitt sortiment. Dock inget om vilka produkter, priser och tider för leverans.
beeshooter

Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Föregående

Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)