Välkommen Gäst
Göteborg Örgryte
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Re: Göteborg Örgryte
Har prövat belysning på baksidan av fallmål, svårt att få och hålla i blysprutet.
45j sliter mer på grejerna än man först tror.
Tror som du att det blir mörkt i små djupa lådor, hoppas man kan se något typ 10cm in.
45j sliter mer på grejerna än man först tror.
Tror som du att det blir mörkt i små djupa lådor, hoppas man kan se något typ 10cm in.
Sälj dina luftbössor och skjut med dina krutvapen, det här är inget för dig.
- martinw
- Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 196 gånger i 121 inlägg - Skytteklubb: Örgryte Skytteklubb
Fick en tanke. Om man satte ett gångjärn i framkant med en plåt som helt enkelt fälls ut och ligger framför lådan så hamnar väl en del spill där, men det blir lite mer komplicerat att bygga lådan då. Kanske kan målen stå lite närmare lådans framkant och synas bättre då. Jag vet inte ...
-

dano_swe - Inlägg: 3297
- Tack utdelade: 347 gång
Tackad: 719 gånger i 337 inlägg - Luftvapen favorit: Steyr LG 110 HP Hunting
Vi var tre som pangade idag. Fint väder men lite blåsigt. Hade med en polare som nötte med sin Feinwerkbau också.
För att följa länken så måste du registera dig.
-

Ser kul ut!
Inser dock att det kan bli lite svårt att passa in tider när andra är där. Finns det möjlighet att få nyckel etc så man kan åka dit och panga även om ingen annan är där?
Till sist en fråga om medlemskap. jag fyllde i en ansökningsblankett sist jag var där, men har inte hört något sedan dess. Hur går det med medlemsansökningarna?
Inser dock att det kan bli lite svårt att passa in tider när andra är där. Finns det möjlighet att få nyckel etc så man kan åka dit och panga även om ingen annan är där?
Till sist en fråga om medlemskap. jag fyllde i en ansökningsblankett sist jag var där, men har inte hört något sedan dess. Hur går det med medlemsansökningarna?
- DrZoidberg
- Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 6 gånger i 3 inlägg - Skytteklubb: Örgryte SF
Är du medlem så kan du få nycklar, inga problem. 150kr i deposition per nyckel (behövs 2st).
Patrik kanske kan kolla upp hur många som behöver nycklar och sedan förmedla det till farbror Fredrik.
Patrik kanske kan kolla upp hur många som behöver nycklar och sedan förmedla det till farbror Fredrik.
Hatsan Sniper - 170 J
-

klaus - Inlägg: 415
- Tack utdelade: 24 gång
Tackad: 29 gånger i 25 inlägg - Skytteklubb: Garaget
- Luftvapen favorit: Steyr LP50
Det låter ju toppen! Har dock inte fått någon info om att betala medlemsavgift ännu, men väntar på någon form av besked. Vem ska jag prata med för att gå vidare i ärendet?
- DrZoidberg
BG-nummer finns tidigare i tråden. Har du fyllt i ansökan så är det bara att betala in.
Annars är det Patrik som håller kontakten med farbror ordförande, så kolla med honom om du har några frågor.
Annars är det Patrik som håller kontakten med farbror ordförande, så kolla med honom om du har några frågor.
Hatsan Sniper - 170 J
-

Har inte koll på vem det är som godkänner medlemskap, men misstänker att det kan vara Fredrik. Patrik här på forumet har Fredriks nummer.
-

klaus skrev:BG-nummer finns tidigare i tråden. Har du fyllt i ansökan så är det bara att betala in.
Aha, trodde man skulle godkännas etc innan, men då betalar jag helt enkelt in!
- DrZoidberg
Tror det är bra att vänta in ett OK först. Hör du inget framöver får du ta kontakt igen.
-

Låter vettigt. Har pratat med Patrik och fått den information jag behöver. Tack för alla svar!
- DrZoidberg
-

Jag, cartaq och hans farsa var på banan idag. cartaqs farsa sköt in sin 22 LR-bössa på 50 meter men det var något som inte gillades av en av föreningsgubbarna. Tydligen måste målen stå på 100-metersvallen. Hål i huvudet kan man ju tycka och detta är något jag tycker vi ska kolla upp med Fredrik. Vi snodde lite mål som stod inne till höger i lokalen och det gillades inte heller, så rör inte de målen i framtiden.
Jag var inne i klubbstugan idag. Jättefin. Till höger och vänster om ingången finns det almanackor med tävlingsdatum och annat. Bra att ha koll på. Det ligger även en liten almanacka på kontoret där en del datum står. Allt som är fältskytte innebär att hela skjutområdet utnyttjas och då får vi inte vara där.
Tydligen får vi inte nyttja banan på måndagar eftersom kpist-skyttarna skjuter på den intilliggande banan. Detta tycker jag också låter väldigt underligt eftersom vår eld inte korsas så att säga. Får fråga Fredrik om det också.
Lite bilder från dagen.
Jag var inne i klubbstugan idag. Jättefin. Till höger och vänster om ingången finns det almanackor med tävlingsdatum och annat. Bra att ha koll på. Det ligger även en liten almanacka på kontoret där en del datum står. Allt som är fältskytte innebär att hela skjutområdet utnyttjas och då får vi inte vara där.
Tydligen får vi inte nyttja banan på måndagar eftersom kpist-skyttarna skjuter på den intilliggande banan. Detta tycker jag också låter väldigt underligt eftersom vår eld inte korsas så att säga. Får fråga Fredrik om det också.
Lite bilder från dagen.
-

Jaså det var ni som var där
Jag hade vägarna förbi med ungarna och tänkte visa dem banan men såg röd flagg och en bil jag inte kände igen så vi körde vidare. Synd!
Jo, det är väl rätt inpinkat som i många föreningar när man kommer som ny. Tråkigt likväl. Alla skyttar, och särskilt gevärsskyttar, borde ju verkligen slå sina påsar ihop. Gevärsskyttet för ju en tynande tillvaro och alla tillskott oavsett drivkälla borde ju välkomnas kan man tycka.
Men men, det är som det är.
Som jag fattade det så håller k-pistskyttarna till på främre delen av 300-metersbanan tills 100-banan är godkänd. Därför ska vi nog undvika måndagar.
Fina bilder
Jo, det är väl rätt inpinkat som i många föreningar när man kommer som ny. Tråkigt likväl. Alla skyttar, och särskilt gevärsskyttar, borde ju verkligen slå sina påsar ihop. Gevärsskyttet för ju en tynande tillvaro och alla tillskott oavsett drivkälla borde ju välkomnas kan man tycka.
Men men, det är som det är.
Som jag fattade det så håller k-pistskyttarna till på främre delen av 300-metersbanan tills 100-banan är godkänd. Därför ska vi nog undvika måndagar.
Fina bilder
Hatsan Sniper - 170 J
-

Jag uppfattade det som k-pistgubbarochgummorna bara tillfälligt skjuter på 300m banans bortre del.
Det kommer nog ta ett tag innan vi blir accepterade i föreningen. De andra sektionerna har ju hållit igång sedan Hedenhös och de har nog inte varit med om att det hänt något nytt på flera decennier. Men när vi väl etablerat oss så kanske de börjar se oss som jämlikar där vi alla delar intresset att skjuta oavsett om ammunitionen drivs med luft eller krut och om det är kula eller hagel. Själv gillar jag ju typ allt som smäller
Det kommer nog ta ett tag innan vi blir accepterade i föreningen. De andra sektionerna har ju hållit igång sedan Hedenhös och de har nog inte varit med om att det hänt något nytt på flera decennier. Men när vi väl etablerat oss så kanske de börjar se oss som jämlikar där vi alla delar intresset att skjuta oavsett om ammunitionen drivs med luft eller krut och om det är kula eller hagel. Själv gillar jag ju typ allt som smäller
- Ultrabrite
- Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 6 gånger i 4 inlägg - Luftvapen favorit: Feinwerkbau 300
Det var ingen big deal. Hade ett längre snack med gubben i fråga och det hela avslutades med att han sa att han tyckte det var kul att vi gått med i klubben.
Vi tar ju inte speciellt mycket plats där vi hänger, så den lilla friktion som kan uppstå ser jag inte som något större problem. Vi har full rätt att nyttja banan vi befinner oss på, men om några veckor per år faller bort pga mästerskap och annat så är det inget som jag kommer förlora sömn över.
Vi tar ju inte speciellt mycket plats där vi hänger, så den lilla friktion som kan uppstå ser jag inte som något större problem. Vi har full rätt att nyttja banan vi befinner oss på, men om några veckor per år faller bort pga mästerskap och annat så är det inget som jag kommer förlora sömn över.
-

klaus skrev:Som jag fattade det så håller k-pistskyttarna till på främre delen av 300-metersbanan tills 100-banan är godkänd. Därför ska vi nog undvika måndagar.
Aha, det är ju en helt annan femma. Då är jag med!
-

Hej, jag är ny forummedlem här.
Har gått med för att jag är intresserad av luftgevär och nyfiken på luftgevärsskytte i den form ni bedriver detta. Det kliar i plånboken, men jag vill ha lite mer kött på benen om vad som är bra utrustning för en kräsen nybörjare först.
Så jag skulle vilja titta ut till skjutbanan när någon /några av er är där. Om så bara för att inse att det inte är något för mig...
Har någon tänkt åka dit idag?
/Patrik Selhag
Har gått med för att jag är intresserad av luftgevär och nyfiken på luftgevärsskytte i den form ni bedriver detta. Det kliar i plånboken, men jag vill ha lite mer kött på benen om vad som är bra utrustning för en kräsen nybörjare först.
Så jag skulle vilja titta ut till skjutbanan när någon /några av er är där. Om så bara för att inse att det inte är något för mig...
/Patrik Selhag
Air Arms EV2 mk IV .177 10J + Falcon T50LM S 10-50x60
FWB 300 S .177 10J + ZOS 10-40x50 SFE
- Patrik_S
- Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 6 gånger i 4 inlägg - Skytteklubb: Örgryte Skytteförening
dano_swe skrev:Tydligen måste målen stå på 100-metersvallen. Hål i huvudet kan man ju tycka och detta är något jag tycker vi ska kolla upp med Fredrik.
Tackar för bilderna!
Ang ovanstående så står det väl i Säk B att kulfång får vara max 4meter bakom målen...
- Frank69
- Tack utdelade: 900 gång
Tackad: 975 gånger i 541 inlägg
200 meter bakom den vallen är en till vall så ...
-

Jo men målen får stå max 4meter framför vallen... (eller kulfångsvagn)
(gäller skytte med 22Lr)
(gäller skytte med 22Lr)
- Frank69
- Tack utdelade: 900 gång
Tackad: 975 gånger i 541 inlägg
Ok! Har ingen koll på detta ska erkännas.
-

Patrik_S skrev:Hej, jag är ny forummedlem här.
/Patrik Selhag
Störst chans att vi är där är nog till helgen skulle jag tippa. Eventuellt drar jag dit en sväng i morgon eftermiddag, men det är inte bestämt ännu.
-

Någon som tänkt ta sig till skjutbanan på söndag? Jag skulle vilja vara publik i så fall...
Air Arms EV2 mk IV .177 10J + Falcon T50LM S 10-50x60
FWB 300 S .177 10J + ZOS 10-40x50 SFE
- Patrik_S
- Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 6 gånger i 4 inlägg - Skytteklubb: Örgryte Skytteförening
Patrik_S skrev:Någon som tänkt ta sig till skjutbanan på söndag? Jag skulle vilja vara publik i så fall...
Som det ser ut nu så kommer jag vara där runt 13 tiden om inte vädret är riktigt dåligt
Gamla Tyska fjäderbössor, det är grejer det.
- Patrik
- Tack utdelade: 258 gång
Tackad: 128 gånger i 98 inlägg
Återgå till Skytteklubbar och föreningar