Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
päran skrev:har provat en del remington .cci och winchester , winchestersuperX Hp samlar som en 5 krona på 100m klart bäst
Silwer skrev:Ok, jag förstår, har funderat lite över det där.
Att det är betydligt mer skjuts i grejorna än .22lr begriper jag ju, jag bara tänkte att nån kanske jämfört på just 50m för att se om det var likvärdigt och mao bortkastat mot en .22lr, 100m förstår jag att de klarar mycket bättre.
Men det här är ju ännu klassen rimfire.
päran skrev:Då ska vi köpa de o testa
bjosse skrev:Ibland får man sig en rejäl överraskning. Köpta idag ett gäng S&B 40 gr helmantel för 2,56/st för att nöta in pipan med så billig skräpammo som går att hitta mantlad. Samlade ca 10 mm på 50 m sittande med bipod efter några serier. F-n inte illa för det priset, och troligen lär jag inte hitta något som går bättre sett till pris/prestanda
Christian2014 skrev:bjosse skrev:Ibland får man sig en rejäl överraskning. Köpta idag ett gäng S&B 40 gr helmantel för 2,56/st för att nöta in pipan med så billig skräpammo som går att hitta mantlad. Samlade ca 10 mm på 50 m sittande med bipod efter några serier. F-n inte illa för det priset, och troligen lär jag inte hitta något som går bättre sett till pris/prestanda
Helt ok tycker jag. Bra pris också. .22 WMR framstår som ett intressantare alternativ än 17 HMR för mig.
waelo skrev:Det finns även poly-tip kulor i 22WM med 17hmr lik prestanda. Jag har inte provat dem själv ännu.
Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster