Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Hawkeye skrev:Hatsan har dåligt rykte på detta forum och det är inte utan anledning. Mitt råd är att du provskjuter ett Hatsan och ett annat gevär typ HW innan du bestämmer dig.
skumkorp skrev:Skottiråttan skrev:Vill du ha Hatsan bara för att annars känner ingen igen märket? Du får enorm mkt mer av en europeisk bössa.
Varför anslags energi? Skall du inte jaga (och det får du inte) med den så är 4,5 eller 5 ballistiskt överlägsen 5,5 i synnerhet i 10J utförande. Målen på FT skall droppa även vid 7,5J på långa avstånd, personlig åsikt.
Hatsan eller inte, tar gärna emot rekommendationer i liknande gevär inom 3000-4000kr med bättre eller liknande anslagsenergi/per krona. Prismässigt verkar det som man får mest anslagsenergi/per krona med hatsan. Sedan är jag oerfaren gällande övriga märken det skrivs om. Jaga ska jag inte göra! Men är ute efter energi/precisions känslan.
Angående brytpipa så har jag sätt att korn siktena alltid sitter på brytpipan? Någon anledning att pipan eventuellt rör sig vid avfyrning?
Med underspännare är siktena fast med hela gevärs anordningen? Alltså pipan håller sig styv vid avfyrning?!
Redneck skrev:... presterade som bäst ca inom en 5 krona på 30 meter å de i fullfart, i 10j så dryga snusdosan..
.
GRiDLoK skrev:Alla skjuter inte lika bra, så det där med träffbilder får vi ta för vad det är :D
Inte säkert att Redneck skjuter mycket bättre med en bössa av annat märke...själv är jag en ganska medioker skytt :D
börne skrev:Skiter i om det är en Hatsan eller en AA, en 5 krona på så kort håll är ju mycket, där skjuter man mer eller mindre hål i hål med ett väl fungerande luftvapen oavsett fjäder eller PCP!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster