Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
atte69 skrev:men om du köper från tyskland så är bössan bara i 7.5j
mest för vetskap....
Patrik skrev:Lika så när du köper från Hurricane
börne skrev:Patrik skrev:Lika så när du köper från Hurricane
Polarens HW77 från Tobbe var i 10J
Silwer skrev:Kostar extra också, fyller imo ingen som helst funktion, men udda är det.
Kanske om inte 10j var gränsen, jag menar vid licens finns ingen övre gräns och på en sån här går ju .22 då.
Nitro skrev:Tavelskytte på 10m
Precision före kraft
Budget 5000:-
Feinwerkbau 300S uppfyller dessa krav bättre än något annat för den budgeten
Här har du en för 2600:- Resten lägger du på fäste och kikare
För att följa länken så måste du registera dig.
Då du ska skjuta på 10m så behöver du inte byta fjäder heller. Med andra ord en bössa som du i värsta fall bara behöver pippackning på. Resten går som ett Schweiziskt ur.
Men du ville köpa Weirauch och från Tobbe. HW30 går grymt bra men som du beskriver så tror jag bössan är för liten för dig. HW50 kan ju vara ett alternativ. På 10m spelar det nog ingen större roll utan det handlar nog mest om vilken bössa som känns bäst.
Ingen av dessa bössor är lika lättskjuten som FWB 300.
Tompten skrev:Jag ska även spana in 300S, och kanske omvärdera lite. Det verkar ju vara alldeles för bra för att vara sant, med en sådan bössa till en sån peng.Har Du någon erfarenhet av 601? Vad jag förstått så är det en SSP, och det är ju inte så dumt.
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Nitro skrev:Tompten skrev:Jag ska även spana in 300S, och kanske omvärdera lite. Det verkar ju vara alldeles för bra för att vara sant, med en sådan bössa till en sån peng.Har Du någon erfarenhet av 601? Vad jag förstått så är det en SSP, och det är ju inte så dumt.
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Går inte att hitta något mer prisvärt samt att vill du sälja den om 10 år får du pengarna tillbaks.
601 är lite modernare och SSP precis som du säger. Mycket trevlig bössa det med. Dock är man låst till 7,5 J i effekt som inte går att ändra på. Men ska man bara ha den till 10m skytte så spelar det ingen roll. Det är först vid 25m och upp man vill ha mer kräm.
Som sagt det är ingen liten smidig bössa med jakt utseende utan en gammal tung matchbössa. Det finns en anledning till att alla matchbössor är tunga. Eftersom det var just 10m tavelskytte med precision du ville skjuta så ska du ju ha en bössa som är lämplig för det också.
Tompten skrev:Hur är det med dioptersikte då? Jag har aldrig skjutit med ett sådant.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster