Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Daniel skrev:Tycker det är konstigt att det inte går att få tag på fjädrar är du helt säker på den saken ?, har du frågat återförsäljaren där du köpte luftgeväret om dom har reservdelar eller kan beställa hem en THEOBEN GASFJÄDER. ?
G0LI4T skrev:Theoben tillverkar bara gasfjädrar till sina egna modeller.
Denna firma gjorde "replacements" tidigare, vet inte om dom kan ha till HW bössor
För att följa länken så måste du registera dig.
G0LI4T skrev:Det är mycket riktigt Theoben som gör HW90s gas"fjäder"
Jag uppfattade frågan lite fel tror jag.
Trodde du ville ha en ny fjäder och att det inte gick att få tag på en orginal.
Jag är övertygad om att Theoben lagerför de modeller dom släpt tidigare som orginal på sina och andras bössor.
För att följa länken så måste du registera dig.
Kontakta din lokala handlare som saluför Weinrauch, har dom inget svar att ge , fråga nästa handlare.
Vill bara påpeka att gasfjädern är näst intill outslitlig, och att ett byte endast bör uppstå vid någon form av haveri.
MVH
Golle
G0LI4T skrev:Man blir ju lite nyfiken ...
Är det en HW-90 med valnötstock du tänkt inhandla ?
Måste bara påpeka att det är en av dom snyggaste orginal fabriksbössorna någonsin som tillverkats
Hur den är att skjuta med har jag ingen aning om, men vacker det är den.
Tycker jag alltså
En sådan till rätt pris kan aldrig vara ett dåligt köp ...
lindfors skrev:HW90 tillverkas ju i samarbete med Theoben, så det lär nog gå att få tag på som reservdel på samma sätt som till de bössor med deras egen logga på.
Däremot så har de nog slutat tillverka gasfjädrar för eftermontage som t.ex till HW80, BSA Lightning osv.
G0LI4T skrev:Är det en HW-90 med valnötstock du tänkt inhandla ?
lindfors skrev:G0LI4T skrev:Är det en HW-90 med valnötstock du tänkt inhandla ?
Vart har du sett en med valnötsstock? Det låter verkligen intressant, har bara sett med bokstock.
lindfors skrev:vad tänkte du dig för kaliber på HW90?
FX_REVOLUTION skrev:Hur får man tag i dessa ting dvs pump och tryckmätare till HW90?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster