Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Kapten Kamin skrev:Idag blev det ett besök hos Tobbe.
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:Kapten Kamin skrev:Idag blev det ett besök hos Tobbe.
Ja... det blev ju det, oväntat & kul att springa på er där![]()
Leopold skrev:Köpte de tre sista XXL hade på rea (79 kr) av dessa trattkulfång. Ville egentligen ha ca dubbla antalet men nu får jag nöja mig med detta.
De är till för att dels vara bekvämare än att tejpa/häfta upp tavlor på stolpar, dels att samla upp bly eftersom det visat sig bli en hel del.
Inget direkt under av massivitet, 1,2 mm plåt i tratten och 1,5 mm i fyrkantprofilen. Kommer att förstärka dessa imorrn med 4 mm bandjärn i fyrkantsprofilen annars kommer det att bli väldigt buligt där i mitten...![]()
Får se hur tratten håller, bra vinkel på plåten så det kanske klarar 16J.
Deichenpoff skrev:det är plåten undertill som ger sig,gjort det på mina 2, sätt en loppa där om du har möjlighet till det.
Leopold skrev:Köpte de tre sista XXL hade på rea (79 kr) av dessa trattkulfång. Ville egentligen ha ca dubbla antalet men nu får jag nöja mig med detta.
De är till för att dels vara bekvämare än att tejpa/häfta upp tavlor på stolpar, dels att samla upp bly eftersom det visat sig bli en hel del.
Inget direkt under av massivitet, 1,2 mm plåt i tratten och 1,5 mm i fyrkantprofilen. Kommer att förstärka dessa imorrn med 4 mm bandjärn i fyrkantsprofilen annars kommer det att bli väldigt buligt där i mitten...![]()
Får se hur tratten håller, bra vinkel på plåten så det kanske klarar 16J.
PALLE_H skrev:
Köpte två sådana här för 559:-st på XXL ser att de höjt priset nu, var nog lite felprisad.
Kostar tex 2099:- hos tacticalstore!![]()
![]()
lemanfan skrev:PALLE_H skrev:
Köpte två sådana här för 559:-st på XXL ser att de höjt priset nu, var nog lite felprisad.
Kostar tex 2099:- hos tacticalstore!![]()
![]()
Nöjd? Funderade lite på den men väntade tydligen för länge.
Beangan skrev:Köper ni en lite större mängd från tex sportec kommer ni lätt ner till dom priserna. Jag har tavlor för en livstid, 1400kr eller va det va jag gav.
Tomaz skrev:Ja jag har ju också varit på xxl, enda stället i karlstad som har öppet en lördag och säljer plattnosdiaboler som är något bättre än blysänken..(Tack för tipset Fredrik..)
Dock lätta pistoldiaboler, men har strypt bössan till 7.5J så det verkar funka bra ändå...
lemanfan skrev:Tomaz skrev:Ja jag har ju också varit på xxl, enda stället i karlstad som har öppet en lördag och säljer plattnosdiaboler som är något bättre än blysänken..(Tack för tipset Fredrik..)
Dock lätta pistoldiaboler, men har strypt bössan till 7.5J så det verkar funka bra ändå...
Funkar de bra för dig? Har nyss köpt samma modell och för mig är de märkbart sämre än H&N Match Pistol i samma FWB80. Givet min erfarenhetsnivå brukar jag dock skylla snedträffarna på mig själv och inte materialet än. :D
Kapten Kamin skrev:Jag har som sagt också provat dessa idag och tycker dom träffar där dom ska...eller i alla fall där jag siktar...Oceaner bättre än Muosqito
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster