Det finns en bra beskrivning om hur du ska göra för att detta ej ska ske, kommer ej ihåg adressen men jag fann den när jag letade assembley/disassembley instruktioner för 2240 trigger mod.
Du måste skruva loss underbeslaget, med avtryckare monterad, och säkringssprinten vriden rätt så urfasningen i pinnen kommer på rätt håll, testa genom att kolla om det går att säkra/osäkra, stoppa i kula + fjäder uppifrån, montera underbeslaget, på detta vis kan kula och fjäder ej sprätta iväg

Ska kolla om jag finner adressen.
Här är adressen:
För att följa länken så måste du registera dig.What to do if the little ball bearing and spring fall out. Make sure the safety and trigger are in proper position. Replace the trigger side plate. Remove the two screws that hold the trigger assembly to the air tube. As you look down on the trigger assembly from the top, you’ll see a small hole just above the safety. Drop the small ball bearing in the hole, then place the small spring on top of it. Now reattach the trigger assembly to the air tube. This will compress the small spring and hold it in place.