Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Heat skrev:Skjutit 1500-2000 skott nu med mitt 97K tumhål sen inköp och är mycket nöjd! Jädrans fin bössa och lite lätt beroendeframkallande att hålla i. Funderar på pistol men frågan är fjäder hw45 eller en hw75?? Om nån har en till salu hojta gärna till.
_Axel_ skrev:Bodde jag i ett mindre totalitärt land så skulle jag kunna stå ut med att äga bara Ett enda luftgevär för allt skytte och jakt och då skulle jag ha en HW95 i .22. Men jag tycker Hw 75 är en fantastisk skapelse. En picka med matchprecision och skapligt trycke, som man dessutom kan sätta ett optiskt sikte på enkelt. Jag älskar min Beeman P2. Sen så har ju Hw45 sin charm, men den är en plinker inget mer. Om jag skulle äga ett HW gevär i Sverige så vore det nog en HW30, tunad och omkolvad för en vuxen! Sen har jag alltid suktat efter en HW66 men den har jag inget bruk av...men fina kan dom vara!
Frank69 skrev:_Axel_ skrev:Bodde jag i ett mindre totalitärt land så skulle jag kunna stå ut med att äga bara Ett enda luftgevär för allt skytte och jakt och då skulle jag ha en HW95 i .22. Men jag tycker Hw 75 är en fantastisk skapelse. En picka med matchprecision och skapligt trycke, som man dessutom kan sätta ett optiskt sikte på enkelt. Jag älskar min Beeman P2. Sen så har ju Hw45 sin charm, men den är en plinker inget mer. Om jag skulle äga ett HW gevär i Sverige så vore det nog en HW30, tunad och omkolvad för en vuxen! Sen har jag alltid suktat efter en HW66 men den har jag inget bruk av...men fina kan dom vara!
Trevligt inlägg!![]()
Ja, vem kan nöja sig med endast ett luftvapen...![]()
Har ju ett HW95... fast det är i cal .177 och då på målskyttelic.
Hoppas det är ok att svära lite...Har en TX200HC i cal .22 på skyddsjaktlic...
Så har egentligen inget större behov av att införskaffa ett annat HW luftgevär i .22 ... men det dyker kanske upp ändå.![]()
I HW luftpistolväg kör jag lite mer blygsamt med en HW40. i cal .177
Skulle också bli helt nöjd med en HW66:a
_Axel_ skrev:Om man skulle skaffa en custom kolv till en HW30s, var skall man vända sig? Jag känner inte till vilka som gör sånt nu för tiden.
Frank69 skrev:_Axel_ skrev:Om man skulle skaffa en custom kolv till en HW30s, var skall man vända sig? Jag känner inte till vilka som gör sånt nu för tiden.
Kapten Kamin fixade en sådan här... tror den kom från Polen...
_Axel_ skrev:Frank69 skrev:_Axel_ skrev:Om man skulle skaffa en custom kolv till en HW30s, var skall man vända sig? Jag känner inte till vilka som gör sånt nu för tiden.
Kapten Kamin fixade en sådan här... tror den kom från Polen...
Ja det finns nån där som heter Parsley?
PLUTTE skrev:Synd att Maccari har slutat tillverka stockar för en sån skulle vara fin att ha.
Martin skrev:PLUTTE skrev:Synd att Maccari har slutat tillverka stockar för en sån skulle vara fin att ha.
Du menar en sån här
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Frank69 skrev:_Axel_ skrev:Bodde jag i ett mindre totalitärt land så skulle jag kunna stå ut med att äga bara Ett enda luftgevär för allt skytte och jakt och då skulle jag ha en HW95 i .22. Men jag tycker Hw 75 är en fantastisk skapelse. En picka med matchprecision och skapligt trycke, som man dessutom kan sätta ett optiskt sikte på enkelt. Jag älskar min Beeman P2. Sen så har ju Hw45 sin charm, men den är en plinker inget mer. Om jag skulle äga ett HW gevär i Sverige så vore det nog en HW30, tunad och omkolvad för en vuxen! Sen har jag alltid suktat efter en HW66 men den har jag inget bruk av...men fina kan dom vara!
Trevligt inlägg!![]()
Ja, vem kan nöja sig med endast ett luftvapen...![]()
Har ju ett HW95... fast det är i cal .177 och då på målskyttelic.
Hoppas det är ok att svära lite...Har en TX200HC i cal .22 på skyddsjaktlic...
Så har egentligen inget större behov av att införskaffa ett annat HW luftgevär i .22 ... men det dyker kanske upp ändå.![]()
I HW luftpistolväg kör jag lite mer blygsamt med en HW40. i cal .177
Skulle också bli helt nöjd med en HW66:a
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 2 gäster