Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
lövblåsen skrev:Så här ser bettan ut nu, ska skjuta in sikte idag
För att följa länken så måste du registera dig.
nils_flowers skrev:Har haft min ett tag nu. Vilken picka! Första skottet så kändes den som pcp pistolerna på klubben.
Frank69 skrev:nils_flowers skrev:Har haft min ett tag nu. Vilken picka! Första skottet så kändes den som pcp pistolerna på klubben.
Antingen får du besöka doktorn eller så får klubben investera i nya luftpistoler...![]()
![]()
Trevligt att du är nöjd med luftvapnet!
nils_flowers skrev:
Inte helt säker på vad du menar. Jag menar att trycket i avtryckarn och känslan vid avfyrning var lika som på en picka för 15000kr.
Träffbilden kan jag inte uttala mig om än.
EDIT. Ok nu tog jag i lite...Första steget är lite creepy, men själva skottet är silkeslent. Ska kolla om man kan "lätta upp" första steget genom att skruva lite.
Jan-E63 skrev:Jag har en .22:a i version 1 och med ett pump så går det i 120 mps, med två i 137 mps, och med tre pumptag 152 mps, detta med jsb exact jumbo 5.52 och mätt med en Caldwell chronograf.
För att följa länken så måste du registera dig.
Will skrev:Hallå! Jag är helt grön vad gäller luftpickor och har fastnat för denna, ska förhoppningsvis till Tobbe på torsdag för kläm. Är det något jag borde kolla upp inför köp? Har hört om pysproblem med saknade oringar och mysiska "strypningar". Vill skjuta inne i lägenhet. Går det att sänka v0 v0 ytterligare vid 1 pump?
Tack!
nils_flowers skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Det billigaste jag kunde hitta som skickar till sweden.
Leopold skrev:Grattis Tompten till en trevlig puffra och välkommen till forumet!
Jag har en Zoraki HP01 Light (gen 1) och den använder vanlig olja för tryckluftsverktyg enligt manualen och snackade även med Atak Arms via epost om detta, inga problem att använda sådan olja. Förstår att du funderar på detonationskänslighet men det verkar inte vara några problem i detta fall.
Jag köpte en halvliter på Harald Nyborg för en femtiolapp och det funkar fint. Man har i några droppar i pumpcylinderns inloppshål vart 1000:e skott eller en gång i halvåret beroende på vad som inträffar först, skjuter en 10-20 tomskott för att få ut överskottet sedan är den fit for fight. Min har gått väldigt många skott, ca 25-tusen skott tills jag slutade försöka räkna och den funkar lika bra som när den var ny och är lika tät i packningarna också.
__
PS. Måste erkänna att jag tycker det är litet motsägelsefullt detta med smörjning/olja till tryckluftsvapen av denna typ, SSP/MSP. Som jämförelse så har jag sett skarpa varningar i manualen för att använda vanligt mineraloljebaserat smörjfett i Feinwerkbau 10x-serien (en SSP-pistol), även sett exempel på riktigt tråkiga sprängskador i dessa pistoler där folk använt mineraloljebaserade fetter i stället för det rekommenderade "FWB Spezial gleitfett". Om dessa vanliga tryckluftsoljor avsedda för dimsmörjare till spikpistoler etc är mineraloljebaserade så fattar jag inte att det funkar i Zorakin men kanske någon vet hur det ligger till. Kanske att sån här sk "tryckluftsolja" inte är mineraloljebaserad alls?
Gustav N skrev:Har du kollat trycket när man tar om som "soul" beskrev?
Blir lite sugen på att beställa en, många nu som lovordar dem.
Tompten skrev:Jahopp, det dröjde inte länge innan man blev kär! =) Vilken underbar pistol det är. Så till den grad att jag överväger att köpa en till, fast i kaliber .22
Ni som har en sån, vad använder ni den till? Mitt primära användningsområde blir tavelskytte, precis som med .177:an, tror ni att jag kommer att ha glädje av en .22, eller är det bättre att testa något annat också? Har också i åtanke en Gamo Compact, men då kanske jag blir besviken om man är van med Zorakin. Vad tror ni? =)
Will skrev:Jag som själv uteslutande skjuter 4,5a eftersom jag inte erhållit någon licens än vidhåller att 4,5 är överlägsen 5,5 i alla avseenden vid 10J utöver, kanske, korthållsplinking om man föredrar mer träffverkan över flackare kulbana. För mig är valet självklart att 4,5 är det enda raka för rent 10J-skytte, vilket jag gissar du ämnar med detta vapen
lövblåsen skrev:Tompten skrev:Jahopp, det dröjde inte länge innan man blev kär! =) Vilken underbar pistol det är. Så till den grad att jag överväger att köpa en till, fast i kaliber .22
Ni som har en sån, vad använder ni den till? Mitt primära användningsområde blir tavelskytte, precis som med .177:an, tror ni att jag kommer att ha glädje av en .22, eller är det bättre att testa något annat också? Har också i åtanke en Gamo Compact, men då kanske jag blir besviken om man är van med Zorakin. Vad tror ni? =)
Skaffa en .22 pipa till den istället bara och byt om du inte vill ha en till likadan picka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster