Silwer skrev:en smart sak är att nämna avståndet med och effekt.
I ditt fall beroende på avståndet så är JSB Exact? 4.52 bäst här.
Ok 14 m är allt för kort avstånd för att kolla sånt här, vad är för vapen som inte skjuter ens klöver på det avståndet?
Eller är det stående? isf testa inte ut diaboler på det sättet utan försök iaf få bra stöd just då och så ger du det iaf minst 30-35m även med 10J.
Då ser verkligheten kanske helt annorlunda ut, eftersom vissa kan var väldigt täta till ett viss avstånde sen splittras de.
Jag vill inte var ful i mun men en som klagar på batcher av diaboler på 14m med detta gör handhavandefel eller har ett problem med vapnet.
Jag vill inte vara näsvis men jag tror inte diaboler som sprider värre än en skitspridare på 14m går bättre på 35m.
Att jag är dålig skytt har jag redan erkänt,men du måste väl ändå se att skillnaden på tavlorna är mer än min spridning ?
Sen är jag inget proffs på något sätt så jag tar gärna emot tips på hur man bör göra, men jag börjar på 14m för att jag kan skjuta med stöd enkelt där,och har bra backstop osv,så det måste bli så JAG börjar testa iaf. Jag har ingen skjutbana i närheten annars skulle det kanske varit lämpligt med 25m benchrest för att testa.
Du får inte heller glömma att vi som är nybörjare kan inte skjuta lika bra som er proffs direkt, och det är lätt att bli blind av alla träffbilder på 50m med tävlingsvapen och eller
PCP där det bara blir ett hål, det kan inte jag göra, speciellt inte med ett billigt fjädervapen.
Jag vill bara visa en bättre bild på den bästa tavlan,hålet är ganska exakt 10mm stort,så cc kanske är ca 5mm då vilket är helt ok för att vara mig, har skjutit bättre än så med den gamla ammon,men duger åt mig,även om du skjuter bättre än så på 35m, men man måste ju börja nånstans.
För att följa länken så måste du registera dig.