Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
axel skrev:Jag har haft en HW50 som hade snarlika problem, visade sig bero på att all den WD40 jag använt som nödlösning för den kärva mekaniken löste upp fettet i bössan så att det hamnade framför pistongen. Annars är det som dom andra skrivit viktigt att pipbulten är så lös att pipan faller av sin egenvikt när den gått ur låset.
Sundan skrev:
Skrapet är inte från fjädern utan laddarmen,så byte till vortek påverkar inte det.
På mina hw50 skrapade båda ibland, men när jag tog isär den senaste så fettade jag laddarmen med molyfett vid anläggningsytorna och det försvann,så tog isär den andra med och gjorde samma sak och nu skrapar ingen av dem.
Träffbilden ser ju onekligen bättre ut även om den ska skjuta bättre än så på 11m, men som Silwer säger se till att inte lägga bössan direkt mot något utan lägg en kudde eller liknande o sedan handen på kudden o bössan löst i handen.
Sen skjuter du med flatnos,vilken typ är det ? Testa med tex Jsb Rs,Express eller "vanliga" exakt om du kan.
Jag köpte Walther finale match eller vad den heter för att ha till tavla på kort håll men den sprider som din tavla ungefär redan på 10m,medan Jsb rundnosar bara blir ett lite större hål.
Dea skrev:Sundan skrev:
Skrapet är inte från fjädern utan laddarmen,så byte till vortek påverkar inte det.
På mina hw50 skrapade båda ibland, men när jag tog isär den senaste så fettade jag laddarmen med molyfett vid anläggningsytorna och det försvann,så tog isär den andra med och gjorde samma sak och nu skrapar ingen av dem.
Träffbilden ser ju onekligen bättre ut även om den ska skjuta bättre än så på 11m, men som Silwer säger se till att inte lägga bössan direkt mot något utan lägg en kudde eller liknande o sedan handen på kudden o bössan löst i handen.
Sen skjuter du med flatnos,vilken typ är det ? Testa med tex Jsb Rs,Express eller "vanliga" exakt om du kan.
Jag köpte Walther finale match eller vad den heter för att ha till tavla på kort håll men den sprider som din tavla ungefär redan på 10m,medan Jsb rundnosar bara blir ett lite större hål.
Jo märkte att det är ladd armen som skrapar idag, ser ganska fult ut redan.
Ingen artillery hold på den gruppen. körde den genom chrono samtidigt. har stabil hastighet på 170ms +- 5.
Gjorde en mycket finare grupp idag med jsb 8.44 gr? Något sånt. Tydligen så är plattnosare för burkar och under 10 meter.
Måste göra något åt ladd armen dock. Går inte att skjuta med den nu.
Dea skrev:japp inget annat
börne skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster