Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Rudolf91 skrev:Om jag ska försöka vara lite seriös, kan man klara sig utan kudde denna gång? Eller blir det ett elände att försöka få till en vettig skjutställning? Vad säger ni som är väl bevandrade i FT.
Jag vet ju inte om jag blir frälst direkt
Johanna skrev:Det fanns sniglar som man kan samla å lägga under rumpan!
![]()
![]()
börne skrev:En ryggsäck som du fyller med lite gamla trasor eller liknande så har du en FT kudde tillsvidare![]()
Kapten Kamin skrev:Du får garanterat låna av någon annan i skjutlaget.
Kapten Kamin skrev:Rudolf91 skrev:Om jag ska försöka vara lite seriös, kan man klara sig utan kudde denna gång? Eller blir det ett elände att försöka få till en vettig skjutställning? Vad säger ni som är väl bevandrade i FT.
Du får garanterat låna av någon annan i skjutlaget.
Rudolf91 skrev:Kapten Kamin skrev:Rudolf91 skrev:Om jag ska försöka vara lite seriös, kan man klara sig utan kudde denna gång? Eller blir det ett elände att försöka få till en vettig skjutställning? Vad säger ni som är väl bevandrade i FT.
Du får garanterat låna av någon annan i skjutlaget.
Aha, vi ska ha skjutlag. Jag trodde att alla mot alla, nu känns det ännu bättre
börne skrev:Rudolf91 skrev:Denna träff kommer att bli riktigt lärorik och rolig!!!
Ja förra året var det askul. Har du inte sett tråden så har du lite bilder från 2015 års skyttefest här... viewtopic.php?p=266977#p266977
börne skrev:Inga par... Alla tävlar för sig själv, men man går i skjutlag om normalt tre. Det ger sig när du är där, inga konstigheter. Säker vapenhantering är viktig då mycket folk rör sig med vapen, aldrig rikta mot någon eller något utom målen, bössan i väskan eller rikta pipan ner i backen vid förflyttning osv.
Vi ska nog se till så du förstår regler osv, det är som sagt inga konstigheter
PALLE_H skrev:Ser roligt ut vad är längsta avstånd på målen?
Kapten Kamin skrev:PALLE_H skrev:Ser roligt ut vad är längsta avstånd på målen?
För långt, om jag känner Nitro rätt!
Kapten Kamin skrev:PALLE_H skrev:Ser roligt ut vad är längsta avstånd på målen?
Nitro skrev:Kapten Kamin skrev:PALLE_H skrev:Ser roligt ut vad är längsta avstånd på målen?
Du känner inte mig då![]()
Har mätt upp de målen på FT banan som jag var osäker på.
Den längsta är 50,3 m. Så jag försöker hålla mig till regelverket något sånär. Givetvis säger jag inte vilket mål det gäller.
Så visst lite fusk är det ju för min del då jag vet en del avstånd men det blir svårt nog ändå med 10J
50m är dock hyfsat långt om man ska träffa en liten prick även om man vet avståndet.
Kapten Kamin skrev:Meeeen.. jag tyckte bara det va kul att du rörde om lite i grytan förra året.
robban75 skrev:Kan intyga att banan blir nåt att bita i.
För att följa länken så måste du registera dig.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster