Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:humm, 10J eller, och frihand kanske?
Inte sittande med stöd va?
Silwer skrev:humm, 10J eller, och frihand kanske?
Inte sittande med stöd va?
Silwer skrev:tänk på at det är rätt tunga .22 diaboler det där, det är inte optimalt för den här typen av skytte med 10J bara.
Och ja et dåligt sikte är ju ingen fördel, 200kr är väldigt lite pengar är jag rädd.
Så nog finns det att förbättra.
Jag skule välja lättare JSB diaboler för det första och siktet ska vara med justerbar parralax annars är det i princip värdelöst för luftskytte.
haggard skrev:Du kanske kan svara på en till fråga hur bär jag mig åt för att få licens för luftvapen med mer än 10j?
Silwer skrev:Det gör det, en i Huddinge, de finns på forumet.
Silwer skrev:Ingen aning du skrev Södermanland,.
Stockholm61 skrev:Hej, jag började skjuta när lillgrabben började med korthållsskytte, köpte en HW97:a och hamnade i diabolvalsträsket. Nu har väl förutsättningarna varit rätt så optimala, inomhus, bänkdkytte på 20m.
Läste på om diaboler och köpte JSB Jumbo och kände mig rätt så kass som skytt. Spridningen var bedrövlig, köpte på mig lite fler varianter och insåg att det fanns hopp för både mig och bössan. JSB var inte bra i HW 97:an och har nu bränna alldeles för mycket tid på att labba med olika diaboler, så nu skall fn HN FTT 5,53 funka!
Är det någon som har några bra tips för HW97 .22, 10J?
/Hasse
För att följa länken så måste du registera dig.
Stockholm61 skrev:Problemet är ju att få tag på fler burkar av samma batch när man väl har hittat rätt. Hur kan det vara så ojämn kvalitet på modellerna?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster