Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vestlenning skrev:Dette blir litt som med øl, mon tro hvordan det hadde gått i en blindtest...
Patrik skrev:Samtliga Gamo är skit samt dom som säljs på Jula är riktigt dåliga.
PALLE_H skrev:Denna kula är min favorit bland budget kulorna funkar förvånansvärt bra i många vapen.
Tror den kostade 280:- för en stock på 10st på sportwaffen.
Leopold skrev:PALLE_H skrev:Denna kula är min favorit bland budget kulorna funkar förvånansvärt bra i många vapen.
Tror den kostade 280:- för en stock på 10st på sportwaffen.
Tack för att du påminde mig om denna godbit! Nu var iofs mina burkar blå men det är nog samma innehåll, lätta plattnosar typ Meisterkugeln pistol ca 0.45 gram eller så. Största skillnaden mot de dubbelt så dyra Meisterkugeln är att blyblandningen är litet hårdare, något mer trögladdade. Doch konsistenta och ger utmärkt precision i mina luftpistoler (Zoraki HP01 & fwb100), för fjädergevär använder jag gärna litet tyngre plattnosar på 10m.
Nu var ju detta litet OT eftersom det gällde de sämsta skit-diabolerna... inte de bästa budgetalternativen![]()
På trådens tema har jag en modell som står i en särskilt usel klass... Gamo Pro Magnum i cal .177. Har aldrig någonsin stött på en sämre kula, spred över hela tavlan på 10m även med erkända precisionsvapen som HW30s. Felet visade sig bero på gravt underdimensionerade diabolhuvuden som till råga på allt varierade kraftigt i hur kraftig underdimension man hade lyckats skapa i respektive kulexemplar... helt makalöst ruttet.
IceManFZ skrev:Jag blev riktigt förvånad över skillnaden på billiga gamo pellets och jsb+H&H.
Silwer skrev:Milbro Rhino .25 de är bara för gamla engelska fjäderbössor ingetför moderna pcp.
dreg skrev:Dogg Match var faktiskt en rätt vettig diabol för 30 år sedan, då jag sist använde den.
Men om man tror att det är matchkvalité på dom tar man fel, har aldrig så varit.
Jag vet att något har hänt under vägen med dom.
Annan tillverkare?
Kapten Kamin skrev:Vi fick en ask med diaboler på VM.
Dom va visst speciellt för Steyer LG110.
Funkade inte alls i min FTP 900.![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Martin skrev:
Silwer skrev:Milbro Rhino .25 de är bara för gamla engelska fjäderbössor ingetför moderna pcp.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster