Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
marhol skrev:Nu är inte jag någon expert på området, men jag skulle kunna tro att om du har fett på hammarfjädern och om det är ett trångt utrymme där fjädern löper så skulle det kanske kunna bli lite varierande utgångshastighet. Beroende på att fettet kanske hindrar fjäderns expansion olika från gång till gång...
Vad vet jag?
RoLig skrev:Min "gissning" är att orginalfjädern blir aningen för klen för den farten i den korta pipan och den tunga ammon.
Däremot är nog orginalfjädern tystare då den inte glappar i längdled på samma sätt som den kortare cyclonfjäden efter skottet(jag har testat bägge men inte jämfört så noga).
Håller verkligen takplåt för en baracuda i 220mps?
Dan B skrev:Håller med.
Om inte FX kletar på fett så behövs det förmodligen inte eller skapar problem.
AirArms55 skrev:
Bössan gör 246 mps med baracuda nu... men då med tyngre hammare och cyclonefjäder.
AirArms55 skrev:Bössan gör 246 mps med baracuda nu... men då med tyngre hammare och cyclonefjäder.
ogster skrev:Som alla vet så är ju tar rätt kletigt å har man det på hammarfjädern så lär det väl hamna i "hammarhuset" vilket gör att hammaren får klegget på sig vilket i sin tur borde göra att den inte kommer glida så fint...
(Bara en tanke)
Hur har du fått licens på en luftbössa att jaga med som har en 370mm pipa? (Antar att du inte springer runt å enbart skjuter väggar å plåttak i maskinhallar)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst