Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Lasse 47 skrev:Går det att få mer Fart på en sådan.
Det är en 5.5 som jag har..Har hört att det ska vara enkelt...Kan ingenting o Luft bössor(PCP)¨
Mvh Lasse
streamcap skrev:Jag ska inte påstå att jag har någon kännedom om lagstiftning och praxis men det borde väl gå att få licens med motiveringen att man vill öva målskytte, iaf om man är någotsånär aktiv jägare?
CyberVillain skrev:Kollar de på belastningsregistret när de bedömmer? Om ja, så borde det väll enbart vara vapenbrott de kollar?
CyberVillain skrev:Räknas våldsamt motstånd dit? :D
Lasse 47 skrev:Går det att få mer Fart på en sådan.
Det är en 5.5 som jag har..Har hört att det ska vara enkelt...Kan ingenting o Luft bössor(PCP)¨
Mvh Lasse
Lasse skrev:Våldsamt motstånd? Mot vad? Tjänsteman?
CyberVillain skrev:Bara att byta ut orginalfjädern till ett japankit med kraftigare fjäder och hammarvikt fick upp min bössa med 60 m/s
edit: dock har jag 4.5 så det kanske inte blir fullt så mycke med 5.5
Dudda skrev:Du måste skruva isär blocket på ditt gevär, i främre delen av övre blockhalvan går transferhålet rakt upp i pipan. strax bakom där kulan befinner sig när den är helt inmatad. Borra transferhålet till 4 mm.
mikebike skrev:streamcap skrev:Jag ska inte påstå att jag har någon kännedom om lagstiftning och praxis men det borde väl gå att få licens med motiveringen att man vill öva målskytte, iaf om man är någotsånär aktiv jägare?
Det gick förr, och jag fick min licens med den motiveringen. Numera gäller samma som för alla andra målskyttevapen: 6 månaders aktivt medlemsskap i en förening som bedriver skytte med aktuell vapentyp.
FX_REVOLUTION skrev:Dudda skrev:Du måste skruva isär blocket på ditt gevär, i främre delen av övre blockhalvan går transferhålet rakt upp i pipan. strax bakom där kulan befinner sig när den är helt inmatad. Borra transferhålet till 4 mm.
Hoppas att Lasse inte är 14 år, och att har i morgon råkar skjuta ihjäl sin polare Conrad...... tänk lite.
kronis_gbg skrev:En spontan tanke,, om lasse innehar ett flertal jaktlicenser och även licens på en mp-38 så får vi nog anta att han inte är 14 år, om nu inte allt skulle va ett påhitt för att få hjälp..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster