Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Bara7 skrev:Black is the new White,
David_M skrev:10m stående
skyttekläder från topp till tå
FWB 602 med diopter
H&N Sport 4,5mm
90 skott
Full fart på inomhusskyttet.
Förbundsmästerskap igår (söndag) där jag faktiskt lyckades undvika sista platsen efter 40 skott i grundomgång och 5+5 skott i finalomgången. Någon resultatlista har inte dykt upp ännu men det kommer väl så småningom.
Idag bjöd föreningstränaren på 15 minuters torrträning i omvänd skjutställning dvs högerskyttar skjuter som en vänsterskytt och vice versa. Därefter 30 skott med fokus på lyftet från "pinnen" till höften, ytterligare 30 skott med fokus på balansen efter lyftet när man går in med huvud mot diopter och sänker kornring ned mot pricken, och avslutningsvis 30 bulor till med fokus på distinkt avtryck vid "första läget" när kornringen ligger runt tavelpricken.
Efter en svag start så får jag till skyttet skapligt och kan glädjas åt en tio skotts serie på 93p vilket är ett bra resultat för att vara gjort av mig.![]()
Träna på därute!
För att följa länken så måste du registera dig.
Rudolf91 skrev:Idag lyckades jag avliva en fluga som dumt nog gick över tavlan. Sittande med atlasbipod på 36,5m.
Tänk om jag alltid kunde skjuta lika bra![]()
Mina skyttekompisar blev impade![]()
Hoppas jag inte åker dit för insektsmord nu bara![]()
Bara7 skrev:Måste varit en fet fluga med tanke på allt stänk runt kulhålet?!.
Min bästa tavla idag med lånade skott.
Idag lät jag Typhoonen vilaRudolf91 skrev:Idag lyckades jag avliva en fluga som dumt nog gick över tavlan. Sittande med atlasbipod på 36,5m.
Tänk om jag alltid kunde skjuta lika bra![]()
Mina skyttekompisar blev impade![]()
Hoppas jag inte åker dit för insektsmord nu bara![]()
Tomaz skrev:Kontentan av min skytteövning var i alla fall att jag tyckte det var ganska kul att skjuta igen...
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster