Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
öberg skrev:Det viktigaste är väl att inte pumpa för högt tryck och att inte glömma o avlufta innan du drar ur fyllnippeln.
Och välkommen till forumet
HämmerliSP20 skrev:Beställde ett FX sikte och lite annat som jag inte tänkt på innan.![]()
Måste säga att det är riktigt trevlig person den där Tobbe.
Piledriver skrev:Gratulerar till den nya skjutupplevelsen!
Där får vi ännu ett bevis på att de delade
erfarenheterna och kunskaperna här på forumet
ännu en gång har erbjudit vägledning åt en vis/klok!!
"Den vise/kloke söker råd"
Ha de gott!
MarcusD skrev:Ville bara säga att de va ett mycket vackert kitt du köpt. Habegäret blev stort känner ja.
scratch skrev:HämmerliSP20
mildotten funger lite olika beroende på vilken förstoring du skjuter på. Skjuter du på x6 och får hålla en mildott över på 15m så kommer du förmodligen att få hålla över 2 mildotts på x12. Ett tips är att du skruvar av höjdjuseteringsskyddet och märker upp ratten med en tejpbit för 30m sedan så märker du ut vart 15m är och så slipper du problemet med att hålla över och under på varierande avstånd utan kan klicka dig fram i stället. Fördelen med detta är att man på så sätt kan hålla rätt på målet hela tidenGrattis till bössan! Ser najs ut och snyggt skjutet!
HämmerliSP20 skrev:Då får jag lära mig att använda mildotten på siktet. Tror att siktet iof håller för de få gångerna men det är dumt att chansa.
Ska tillägga att det framöver blir en dykartub med fyllkitt istället för pumpen. Man får ett utseende som man har efter en rejäl bastubad.
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster