Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Bara7 skrev:Rhino väger 19gr har jag för mig, men då kan du inte träffa så mycket(om du inte siktar bredvid förstås).
Varför vill du ha stor kaliber om vikten skall vara låg, ologiskt i mina öron. Den kommer endast att flaxa omkring utan precision.
Till 100m hade jag valt Kal. 25 alla gånger trots hög kulbana och med hög anslags energi.
Allt under 100m Kal 22.
wast123 skrev:och vill absolut inte skadeskjuta sen så där har den höga anslagsenergin fördel.
Harbard skrev: Hatsans klarar utmärkt att skyddsjaga med ut och förbi 100m.
gubbe skrev:wast123 skrev:och vill absolut inte skadeskjuta sen så där har den höga anslagsenergin fördel.
Då ska du nog inte skjuta på 100 m överhuvudtaget.
När du fått din skyddsjaktlicens så är du välkommen med mer frågor på skyddsjakt forumet.
wast123 skrev:har aldrig sagt att jag ska skyddsjaga på 100m...
Harbard skrev:Bjerka, tja om man har klena FX bössor så ja. Hatsans klarar utmärkt att skyddsjaga med ut och förbi 100m. Men tillhör inte ämnetMin har drygt 100joules med de nya JSB king MK2an och den nya hammarfjädern så det är likvärdig en .22lr om jag ökar effekten lite till men det är drygt att pumpa i fält...
Lastlogon skrev:Harbard skrev:Bjerka, tja om man har klena FX bössor så ja. Hatsans klarar utmärkt att skyddsjaga med ut och förbi 100m. Men tillhör inte ämnetMin har drygt 100joules med de nya JSB king MK2an och den nya hammarfjädern så det är likvärdig en .22lr om jag ökar effekten lite till men det är drygt att pumpa i fält...
Trollar du eller är du seriös? Likvärdig med en .22lr? Du vet att dom utan vidare kan ha 180J med rätt ammunition, och skjuter tätare grupper på 100m än du kan göra på 50m. Du har en hatsan, inget kvalitets eller precisionsvapen direkt. Och jag vet inte om du har missat klipp med skyttar som har fällt fåglar med FX på 140m.
gubbe skrev:Bra.![]()
Då lämnar vi jaktsnacket i den här tråden.
GRiDLoK skrev:Fast Harbard bor i Norge, vet inte hur reglerna skiljer sig åt!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster