Förmiddagen ägnade jag åt
FT-träning. Jag höll passen korta och gick in och värmde mig när kylan blev för mycket.
AA FTP 900
Khales 10-50
JSB EXACT 4.52
knappt 100 skott
Två mål i backen upp mot stugan.
För att följa länken så måste du registera dig.Inte direkt en inbjudande temperatur för utomhusskytte.
För att följa länken så måste du registera dig.30 meter sittande med oregelbunden vind från kl 2. Gick fint!
För att följa länken så måste du registera dig.40 meter sittande var svårare, jag håller höjden bra men drar ut några till vänster.
För att följa länken så måste du registera dig.50 meter sittande blev en hagelsvärm, jag lyckas hålla upp för vinden och få rätt i sida men tappar ner flera skott och får bom ändå.
För att följa länken så måste du registera dig.Varma koppen med knäckebröd ger ny energi och skyttevantarna blir härligt varma och goa framför kaminen.
För att följa länken så måste du registera dig.Idag gick det att stoppa in ett extra pass skytte innan det blev kväll och det fick bli inomhus.
10m stående inomhus
FWB 602 med diopter
H&N Sport 4,5
Skyttekläder från topp till tå.
100 skott
Jakten på "nior i snitt" går vidare och skyttet går helt okej tills pappret tar slut och elektroniken registrerar en nolla.
För att följa länken så måste du registera dig.Jag byter bana och startar upp igen. Jag lyckas hålla ihop mina serier även om tröttheten och oskärpan är påtaglig de sista 30 skotten och kan summera 273p + 631 och få ihop 904p på 100 skott. En skön känsla att lyckas nå sitt mål och "nior i snitt" känns inte längre som en omöjlighet.
För att följa länken så måste du registera dig.Bara att peppra på, det blir sakta lite bättre och då och då märker man en skillnad. När man blickar bakåt på tidigare resultat under hösten så är det en väsentlig skillnad på både mitt sätt att skjuta och på lägsta nivån poängmässigt.