Vapen
AA FTP 900 i 16J
Kikare: Khales 10-50
Ammo: JSB EXACT 4.52
Skyttejacka
Utomhus på 20 och 35m
Fick ihop ett pass efter jobbet idag med. Blåsigt även idag men temperaturen var lite behagligare.
Upp med bygglampan direkt så slippar man fixa med den när det blir mörkt. Vindvimpeln på 35m varslar om besvärliga vindar.
För att följa länken så måste du registera dig.Fick ihop en 4 av 5 på 35m idag då jag vill skjuta 7or. I knä och stå gick det inte alls bra.
För att följa länken så måste du registera dig.På 20m blev det 2x10 i sitt, 2x5 i knä och slutligen 2x5 i stående. Ringarna är ca 25mm i diameter.
För att följa länken så måste du registera dig.På banan bredvid tränade en grupp hemvärnare eller kanske var det någon frivillig verksamhet och de brakade på ordentligt med sina AK. När jag packade ihop så hittade jag skarp 5,56 ammunition under en bänk som någon slarvig soldat förmodligen tappat. Jag travade över till hemvärnarna och bad dem ta hand om de patroner jag hittat och förklarade att jag sköt luftgevär och att "patronerna passade dåligt i bössan".
-"Jasså var det luftgevär du sköt?" sa befälet.
-"Vi trodde du sköt slangbella, det hördes ju inget!"
Jag valde att inte påbörja en lång förklaring om vad Field Target är för något och starta upp en rekryterings kampanj med just denna gruppen, men jag blev riktigt sugen på att stoppa ner en slangbella i min gevärsväska med förhoppningen att träffa dem igen på banan en dag. Då skall slangbellan fram och kanske får jag sista ordet i den här debatten.
Träna på därute!