Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Jimmy85 skrev:En styck kamisori (japansk rakkniv). Efter lite handpåläggning så är den nu rakklar
Låter intressant... inget man hittar i byn här i alla fall. Har du någon mer info el länkar till bra produkter, inte minst metoder för att få till den där ultimata skärpan? Det senare är kanske en helt ny tråd i sig iofs.
Har ju en del erfarenheter av "vassa" saker... se ovan![]()
Men jag tycker jag skär mig betydligt oftare på halvslöa köksknivar, rakhyvlar och dylikt än på hypervassa prylar. För att få detta krävs bra stål till att börja med så därav frågan. Inte många tillverkare av bra rakknivar idag.
T.Lundberg skrev:https://www.gents.se/iwasaki-tamahagane-2chogake Bara att slå till
Batistuta skrev:Tittat både länge och väl efter en FWB 124 och nu föll allt på plats![]()
Allt original, tyvärr vänsterbössa men jag har skjutit med en sån förut och det gick bra![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
dreg skrev:Batistuta skrev:Tittat både länge och väl efter en FWB 124 och nu föll allt på plats![]()
Allt original, tyvärr vänsterbössa men jag har skjutit med en sån förut och det gick bra![]()
En De Luxe.
Har en själv.
Vad fick du slanta upp?
Batistuta skrev:dreg skrev:Batistuta skrev:Tittat både länge och väl efter en FWB 124 och nu föll allt på plats![]()
En De Luxe.
Har en själv.
Vad fick du slanta upp?
2800:-
Batistuta skrev:dreg skrev:Batistuta skrev:Tittat både länge och väl efter en FWB 124 och nu föll allt på plats![]()
En De Luxe.
Har en själv.
Vad fick du slanta upp?
2800:-
Batistuta skrev:2800:-
Kapten Kamin skrev:Batistuta skrev:2800:-
Synd att du inte frågade om råd innan köp.
För dom pengarna får du ju en sån här...![]()
Henno3 skrev:inget man lägger näsan emot och doftar på. Inget man går ut i skrubben och lyfter ner och smeker försiktigt innan läggdags på kvällen. Ett anläggande, och sedan försiktigt tillbaka i stället.
poho skrev:Hade den varit för högerskytt skulle jag allt bjudit emot dig![]()
Fin bössa Batis
zpiff skrev:Grattis, var med till runt 2½ kkr på 124:an!
ogster skrev:Ny bil
Gräsklipparrobot
Ny jaktbössa
Ny långhållsbössa
3st nya jakt kikarsikten
4st flygbiljetter till Thailand
(Vad jag köpt sista tiden)
Nitro skrev:ogster skrev:Ny bil
Gräsklipparrobot
Ny jaktbössa
Ny långhållsbössa
3st nya jakt kikarsikten
4st flygbiljetter till Thailand
(Vad jag köpt sista tiden)
Går bra för dig tydligen
Leopold skrev: och då krävs det precis exakt detta som jag i min enfald underlåtit att skaffa under decennier. Kört med grova kängor men nix det duger givetvis inte alls när olyckan är framme.
gubbe skrev:Förutsätter att du har ett par bra sågbyxor också?
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster