Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
PALLE_H skrev:Jo lagom är bäst som med allt annat, men man märker ju rätt tydligt på korta karbiner som mina Hatsan Supertact att de blir känsliga och ostadiga med kort pipa.
PALLE_H skrev:Jo lagom är bäst som med allt annat, men man märker ju rätt tydligt på korta karbiner som mina Hatsan Supertact att de blir känsliga och ostadiga med kort pipa.
PALLE_H skrev:Och jag menar alltså inte gevär som HW eller AA med tillägget K.
börne skrev:PALLE_H skrev:Och jag menar alltså inte gevär som HW eller AA med tillägget K.
Ok... då är jag med dig
PALLE_H skrev:börne skrev:PALLE_H skrev:Och jag menar alltså inte gevär som HW eller AA med tillägget K.
Ok... då är jag med dig
Vilken tur att någon förstår en..
Knotvillage skrev:PALLE_H skrev:börne skrev:PALLE_H skrev:Och jag menar alltså inte gevär som HW eller AA med tillägget K.
Ok... då är jag med dig
Vilken tur att någon förstår en..
Då är jag oxå med på tåget. Jag körde K på båda mina pga. locktime. Även fast det inte skiljer ofantligt.
Knotvillage skrev:En fundering. Är det vanligt att ett vapen helt saknar öppna riktmedel? Dom gynnar ju inte sig själva efter som Weihrauch inte tillverkar sikten.
Knotvillage skrev:Där kan jag förstå, är nog inte många som köper ett gevär för 10-15 tusen och tänkt skjuta på 15m men en 97an är ju en helt annan sak. 80an har ju samt 40an. Tror 97an är det enda gevär från Weihrauch som saknar sikte.
börne skrev:Ingen av Air Arms fjäderpåkar har öppna riktmedel. Whalter LGV & LGU har inte heller öppna. Så börjar man kolla runt finns det nog en del utan.
Knotvillage skrev:Tror 97an är det enda gevär från Weihrauch som saknar sikte.
börne skrev:Ingen av Air Arms fjäderpåkar har öppna riktmedel. Whalter LGV & LGU har inte heller öppna. Så börjar man kolla runt finns det nog en del utan.
Larzzon skrev:börne skrev:Ingen av Air Arms fjäderpåkar har öppna riktmedel. Whalter LGV & LGU har inte heller öppna. Så börjar man kolla runt finns det nog en del utan.
LGV finns med öppna.
Air skrev:Ser ingen anledning till att välja en HW77 lång pipa med tanke på
visirlängden direkt.HW 77 har siktet monterat långt bak på cylindern
i kikarfästesspåret redan.Sen är siktet skjutbart i spåret så man kan
flytta det ännu längre bak om man har unga ögan bra syn.
Med lång pipa blir det bara besvärligare att nå spännarmslåset längs fram med.
Locktime njäe det är försummbart man skjuter nog lika bra med båda om man inte
visste vilken man använde.Mer betydande blir vikt balans smaksak där.Man bör ha
för vana att följa sitt skott efter avfyring oavsett piplängd ligga kvar på målet en stund.
Utgånshastighet mellan piplängderna skiljer bara 3-4m/s om man inte sparkar i väldigt
trögladdad amo.
PALLE_H skrev:Blir det en Hw77 någon dag för mig, så känns det som jag kan ta K modellen utan fundera så mycket.
Har aldrig gillat långa åror till bössa heller.
Air skrev:PALLE_H skrev:Blir det en Hw77 någon dag för mig, så känns det som jag kan ta K modellen utan fundera så mycket.
Har aldrig gillat långa åror till bössa heller.
Det blir bra det en hw77k sitter aldrig fel i nävarna.![]()
Finns numera lite olika trevliga stockval med.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst