Sandstig skrev:Med andra ord så tror jag precisionen blir lidande då du kommer upp i supersonic hastigheter.
Har dock inga belägg för att det blir så utan var bara en tanke

Med Premiere light 7.9 grain,
v0 ca 350
mps så träffade den rätt ok på 50 meter. Runt en 5-krona har jag för mig.
Ca 31,3J.Med CM 8.4 grain,
v0 ca 335
mps grupperade ungefär som en 5-krona men på 30 meter.
Ca 30,5J.Med Defiant 15 grain, vo ca 295mps Blev träffbilden bättre än enkrona på 40 meter.
Ca 42,3J.Antalet "jämna" skott är ca 21-22 med ett starttryck på 215-220bar vilket gör att det fungerar utmärkt att gå en tävlingsrunda med den. Så 3 mag om 8 skott är vad man får ut nu. Givetvis går det att skjuta drygt ett till två magasin till men då blir det bara plinkingskott.

Nackdelar som kan upplevas är att bössan rekylerar ganska mycket för att vara en
PCP och i .177. En annan grej är att den smäller relativt duktigt och man blir gärna lämnad ensam på skjutplatsen om inte medskyttarna har hörselskydd. JSB har jag testat också men det känns som den bara smetas ut i pipan och inte får så hög fart som jag hoppats. Tror den maxade på ca 360
mps. Detta med en tubförlängare också. Det kommer senare provas fram hur det fungerar med regulator och hur lågt man kan ställa den med relativt acceptabel effekt.